АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Китай: Мляко „Момчиловци” с продажби за $ 910 млн.
Кисело мляко за пиене „Момчиловци“ с рози и пролетен бъз започна да произвежда в Китай местната компания за млечни продукти „Bright Dairy&Food Co“. Продуктът е насочен към младото поколение и преди всичко към момичетата в Китай, съобщи пред медии от Асоциацията на селскостопанските журналисти в България (АСЖБ) Сийка Суркова, кметица на родопското село Момчиловци.
Рекламните клипове на новия продукт за заснети в родопското село в периода на активен цъфтеж на белия бъз с участието на двама от най-известните китайски модели и представители на млечната компания. Очакванията са новото кисело мляко за пиене „Момчиловци“ да се хареса на младите хора, а е насочено към момичетата, тъй като и розите, и белият бъз са цветя, обясни кметицата Суркова. Опаковките са с весели розови цветове и са съобразени с целевата група потребители.
„В Китай много харесват нашия смесен чай, като предпочитат основно чая от бял бъз. Винаги, когато са идвали при нас и са опитвали от тази приятна и здравословна напитка, сме им разказвали за целебните свойства на белия бъз и благотворното му действие върху човешкия организъм. Това е причината да се ориентират към него“, разказа Сийка Суркова.
И розите, и бъзът, имат доказани лечебни свойства. От древни времена е известно, че розите са с подмладяващи свойства, слабително действие, помагат при хроничната умора, апатия, понижено настроение, безсъние. Цветовете на белия бъз, от които българите правят приятна напитка, са полезни при кашлица и белодробни възпаления, повишават метаболизма и действат пикочогонно.
Производството на българско кисело мляко в Китай започва през 2009 г. Производител е китайската компания за млечни продукти „Bright Dairy&Food Co“, която продава новия продукт под марката „Момчиловци“. Избират името, след като посещават село Момчиловци, виждат начина на заквасване, красивата природа, множеството дълголетници и решават това село да даде името на млякото, което те ще произвеждат. Договорът за сътрудничество е за 10 години, подписан е през 2012 г. между китайската млечна компания, туроператорска фирма и кметство Момчиловци. Само през 2017 г. приходите от продажби на киселото мляко с българска марка са били 910 милиона долара.
Българското кисело мляко се предлага в Китай под формата на гъста и леко подсладена напитка, за да отговори на вкусовете на местните потребители. С времето компанията производител постепенно намалява количеството захар, за да доближи максимално вкуса на млякото до натуралния.
От две години, вдъхновени от българския таратор, китайските производители добавят в млечния продукт краставица. Разработват и кисело мляко с домати, с броколи. А т. нар. родопска мелба, както се нарича в този край на България киселото мляко с боровинки, ягоди и малини, дава идея на китайската компания да започне да добавя в своя продукт и горски плодове.
Наскоро във френския град Колмар в североизточна Франция жители на Момчиловци взеха участие в кулинарно риалити шоу в китайски ресторант, в което готвят и сервират звезди от азиатската държава. В шоуто се говори за с. Момчиловци, за марката кисело мляко, за китайската и родопската кухня. Има идея такова шоу да се проведе и в нашето село, допълни кметицата на Момчиловци Сийка Суркова./източник: agronovinite.com/
Tweet |
|