EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Китай нанесе удар на германските износители

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китай нанесе удар на германските износители

mail12:03 | 02.12.2015прегледи 5381 коментарикоментари 0


Германските износители понесоха удар от забавянето в Китай, макар ключовият автомобилен пазар да се активизира в отговор на данъчните облекчения. Машиностроенето и химическата промишленост отчитат спад, а луксозните стоки са особено тежко засегнати, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Години наред нововъзникаващи икономики като Китай, Бразилия и Русия, даваха обещание за бърз растеж и големи печалби, а и след като финансовата криза удари вътрешната им икономика, германските бизнес лидери видяха добри перспективи в тези страни. Сега е възприет вече по-трезв подход. Русия и Бразилия са в рецесия, а след две десетилетия на двуцифрен растеж китайската икономика нарастват по-бавно. Това се отрази и на германските компании.

Повечето фирми са в добра форма благодарение на слабото евро, което облагодетелства износителите, силно остава и потребителското търсене, но Китай продължава да е от съществено значение като най-важен търговски партньор на Германия до момента. Това важи особено за сектора на машиностроенето и електроинженерството, както и за автомобилната индустрия.

Забавящото се търсене в Китай, високите дългови равнища и бавният темп на реформи са основания за безпокойство. Затова определени германски компании понижиха прогнозите си през третото тримесечие, изтъквайки Китай като причина.

Охлаждането във втората по големина икономика в света бе забелязано най-напред от автомобилостроителите.

През септември промишлените производители отчетоха леко увеличение на оборота, а сега тенденцията се обърна с двуцифрен растеж през октомври, отчасти благодарение на огромните данъчни облекчения.

Пекин намали наполовина данък добавена стойност върху продажбите на нови автомобили с по-малки двигатели с цел да засили търсенето.

Това осигури глътка въздух на германските автомобилопроизводители. Главният финансов директор на BMW Фридрих Айхнер заяви неотдавна, че дъното е достигнато. Продажбите на BMW в континентален Китай нараснаха с над 2 % през първите десет месеца на годината.

Daimler, производител на Mercedes, отчете увеличение на продажбите с над 30 %. Само че Daimler се появи по-късно в Китай и имаше да наваксва.

Volkswagen (VW) обяви спад на продажбите с 4.5 %. Китай е най-важният пазар за най-големия европейски автомобилостроител, който продава там над една трета от продукцията си.

Малко вероятно е неотдавнашният скандал с дизеловите двигатели на VW да е оказал въздействие в Китай, тъй като дизелите са рядко срещани там.

Настроението в химическия сектор бе помрачено през лятото. Има много малко изгледи за повишение на оборота в този сектор през тази година.

В машиностроителния сектор също се наблюдава спад на поръчките, като Съюзът на германското машиностроене (VDMA) прогнозира стагнация за тази и идната година.

Заетите в германския стоманодобив са истински обезпокоени от случващото се в Китай. През последните години Китай стана най-големият производител на стомана в света, но добив в такъв голям мащаб вече не е нужен.

Затова Китай има за цел да продава свръхпродукцията си на световния пазар. Цените бяха поставени под натиск през лятото, довеждайки до загуба много европейски стоманопроизводители. В резултат се появиха призиви за налагане на мита.

Във финансовия сектор настроенията са смесени. Сътресенията на капиталовите пазари, предизвикани от опасенията около Китай, доведоха до активна търговия и нарастване на комисионите, но несигурността на облигационния пазар е "отрова" за инвестиционните банки.

Производителите на потребителски стоки засега се справят добре. Шампоаните и кремовете за ръце продължават да се продават, донякъде защото тези всекидневни продукти са с достъпни цени.

Спортните стоки също удържат позиции. "Не виждаме признак на забавяне в Китай, нито в нашия бизнес, нито в спортния сектор като цяло", отбеляза неотдавна главният изпълнителен директор на Adidas Херберт Хайнер. Той остава оптимист и за предстоящата година.

Когато става дума за скъпи артикули, китайската средна класа е видимо по-предпазлива. Сегментът на луксозните стоки понесе загуби, особено след като първокласните марки са няколко пъти по-скъпи в Азия.

Крахът на борсовите котировки в Китай през лятото се отрази отрицателно на потребителското доверие, посочва компанията за луксозни стоки с централа в Париж LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton SA).Твърди се, че компанията, която продава облекло, вина и спиртни напитки, парфюми и козметика от най-високо качество, обмисля да затвори магазини в Китай.

Германската модна къща Hugo Boss също усеща отслабването на търсенето и понижи очакванията си за годината.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg