АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Китай пуска първи коли от Ловеч през февруари
През първата половина на 2011 година ще бъдат готови първите коли, произведени от строящия се в момента край Ловеч българо-китайски автомобилен завод. През есента на миналата година дружеството Litex Motors и най-големият китайски автомобилостроител Great Wall Motors подписаха договор за изграждане на завод, с производствен капацитет от 50 хил. автомобила годишно.
Акционерното дружество Litex Motors обяви първите осем позиции, за които търси специалисти, съобщиха от дружеството. Фирмата се нуждае от индустриален инженер, инженери за производствения процес и за контрол на качеството, инженер по вътрешнозаводска логистика и други. Изискванията са кандидатите да имат съответното образование и да владеят добре английски език, предаде АСН. Очаква се поради необходимостта от добри специалисти, в Професионалната гимназия по механоелектротехника в Ловеч и в Техническия университет в София да бъдат въведени специализирани програми за обучение на работна ръка за завода.
Първият модел, който ще слезе от поточната линия ще бъде миниванът Coolbear. Освен него, още три модела на първата частна автомобилна компания в Китай вече получиха сертификат за продажба в Европа: седанът Florid, високопроходимият Hover 5 и пикапът Wingle. С тези четири модела Great Wall планира да започне инвазията си на европейския пазар.
Само месеци дели България от мечтата й да сглобява отново автомобили. Целта на китайския план е България да се превърне във входната врата на най-големия китайски автомобилен производител за пазара на ЕС. Сглобявани край Ловеч, автомобилите ще получат така ценният етикет „Направено в ЕС" и без утежняващи мита и такси ще бъдат достъпни за всяка една от останалите 26 страни членки на съюза.
Както е известно в първите дни на август започна изграждането на първото хале на завода в местността Корудере до ловешкото с. Баховица на площ от 429 526 кв. м са, като са отлети т. нар. стъпки, върху които ще бъдат застроени производствените, складовите, сервизните и административните сгради. Очакванията са през февруари 2011 г. първите 1000 автомобила да слязат от производствените линии.
Първоначалната инвестиция е на стойност 80 млн. евро, но се планира в по-късен етап да надхвърли 300 млн. евро. В завода ще работят до 1800 души, като 400 от тях ще са високоспециализирани специалисти от Китай, Южна Корея, Япония, Германия и Италия.
Tweet |
|
Хм, браво ама при тази производителност къде ли ще се продават возилата, щото масовият българин при този стандарт на да ли ще се домогне до тях!
къде могат да бъдат видяни моделите и каква ще е цената им
Дали скоро ще заработи този завод, като е края на Април???