EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Китай с интерес към две АМ, тунел Шипка

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китай с интерес към две АМ, тунел Шипка

mail09:05 | 22.08.2017прегледи 9310 коментарикоментари 0


Китайска компания заяви интерес за строителство на големи пътни инфраструктурни проекти у нас на базата на публично-частно партньорство. Сред тях са изграждане на автомагистралите Калотина – София, Русе – Велико Търново и тунелът под Шипка. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков проведе работна среща с Ян Дзиендян и У Шивън – представители на компанията „Ситик Констракшън“, част от голям държавен китайки конгломерат.

Представителите на „Ситик Констракшън“ отбелязаха, че са запознати с географското положение на България като важен кръстопът, който много добре се вписва в политиката на Китай за изграждане на новия „път на коприната“. „България би била първата държава, член на ЕС, в която можем да стартираме реализацията на проекти, съобразявайки се изцяло с европейските изисквания за публично-частно партньорство“, отбелязаха китайските гости. „За нас, като специализирана компания, представлява интерес възможността да участваме във всякакви инфраструктурни проекти, които биха се правили в България в близко бъдеще“, подчертаха още  те.

Китайската компания има зад себе си голям обем реализирани проекти в чужбина, включително автомагистрали с голяма дължина. Сред тях са магистрала в Алжир, с дължина 498 км и на стойност 7,8 млрд. долара. В момента компанията строи две автомагистрали в Казахстан. Едната е с дължина 780 км, а другата е над 900 км.

Предстоят допълнителни срещи, на които китайските инвеститори ще бъдат запознати детайлно с техническите параметри и прогнозите на трите пътни проекта. След което ще се търсят възможности за създаване на смесено дружество между държавата и компанията, която, съгласно изискванията на българското и европейско законодателство, да пристъпи към реализация на предявените намерения. Другата възможност е реализация на обектите на концесия, чрез намирането на конкретен бизнес модел, който да сведе до минимум рисковете за инвеститора и държавата.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg