EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Китайските електромобили атакуват Европа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китайските електромобили атакуват Европа

mail15:45 | 21.04.2023прегледи 1314 коментарикоментари 0


Китайската марка електрически автомобили "Зийкр" (Zeekr), която принадлежи на местния автомобилен гигант "Джийли" (Geely), ще пусне първите си модели на европейския пазар в края на годината. Това обяви групата, цитирана от Франс прес, на фона на усилията на китайските автомобилостроители да разширят присъствието си в чужбина.

Китай, който се опитва да намали вредните емисии и зависимостта си от вносния петрол, има амбицията да продава около 20 на сто  електрически превозни средства или хибриди още през 2025 г.

През последните години на китайския пазар на електрически превозни средства, който е особено динамичен, са се появили десетки местни марки, които се конкурират с американската "Тесла" (Tesla) и с други чуждестранни автомобилостроители. 

"Зийкр", която продава превозни средства в Китай от 2021 г. и се цели във високия клас, е поредната местна марка, насочила поглед към външния пазар.

До края на 2023 г. ще се продават два модела в Швеция и Нидерландия с перспектива за разпространението им и в други европейски страни. Това съобщи "Зийкр" на откриването на Автомобилния салон в Шанхай, който ще продължи до 27 април.

Един от моделите - "Зийкр 001", чийто дизайн напомня "Порше Панамера" (Porsche Panamera), има пробег от 600 километра, според автомобилостроителя. 

Европейската централа на "Зийкр" ще е базирана в Амстердам, уточни марката, която разполага вече с научно-изследователски център в Европа в шведския Гьотеборг.

Компанията-майка на "Зийкр" е китайската "Джийли“, чийто шеф Ли Шуфу пък е един от основните акционери в германския автомобилостроител "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz).

"Джийли" осъществи удар на автомобилния пазар през 2010 г., когато макар и напълно неизвестна извън територията на Китай, придоби за 1,5 милиарда долара емблематичната шведска марка "Волво" (Volvo).

Компанията, един от най-големите частни автомобилостроители в Китай, стана през 2017 г. мажоритарен акционер в емблематичните английски спортни автомобили "Лотус", а след това и в американския стартъп "Терафуджа" (Terrafugia), специализиран в летящи автомобили.

За да засили присъствието си на европейския пазар в сегмента на електрическите автомобили "Джийли" вече пусна заедно с "Волво" марката "ЛинкендКо" (Link&Co), която е насочена към млади клиенти с достъп до интернет.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2040