АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Китайският Geely стартира продажби през интернет



Китайският автомобилостроител Geely Automobil Holdings, собственик на шведския Volvo, започва от днес продажби по интернет в най-големия китайски сайт, Taobao, предаде Франс прес.
На първо време онлайн магазинът ще предлага компактния модел Geely Gleagle Panda, след което предлагането постепенно ще се разшири.
Потребителите на интернет в Китай са най-многобройните в света, най-малко 420 милиона души, а страната се превърна в най-големия автомобилен пазар с продажби, които тази година се очаква да достигнат 17 милиона автомобила.
Купувачите на кола чрез Taobao трябва да платят онлайн предплата от 288 юана (32,5 евро), след което да отидат в автокъща, за да пробват автомобила и да потвърдят покупката.
Geely, който придоби Волво за 1,15 милиарда евро, обяви, че иска да развива шведската марка в Китай. Засега обаче Volvo не е включена в споразумението с Taobao.
Според китайския сайт Geely обмисля производството на модели, които задължително ще се предлагат за продажба в интернет.
В развитите страни вече съществуват специализирани сайтове и големи дистрибутори, които от години практикуват продажба на коли в интернет, за да разчупят монопола на концесионерите и да печелят процент от продажбите.
Tweet |
|