АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Китайският завод в Ловеч нае първите инженери
26 инженери са назначени до момента в новостроящия се китайски завод за леки автомобили край Ловеч. Те ще заминат на специализация в Китай, а след завръщането си ще обучат още 40 български специалисти.Това съобщи пред БНР Илия Терзиев, изпълнителен директор на българската компания, която участва в изграждането на завода.
През първия етап на проекта ще бъдат назначени 800 работници, а през 2012 година - още 500 души. Монтажът на новите автомобили ще започне в средата на тази година.За подготовката на кадрите си българската фирма е сключила договори за партньорство с техническите университети в София и Габрово.Финансирането е осигурено по програмите на Министерството на труда и социалната политика за квалификация на безработни.Наемането на първите работници и включването им в квалификационни курсове започва от средата на януари. Монтажът на нови автомобили ще започне в средата на тази година. В производствените халета, разположени на площ от 429 декара, вече се монтира необходимото оборудване.
През есента на 2009 година дружеството Litex Motors и най-големият китайски автомобилостроител Great Wall Motors подписаха договор за изграждане на завод, с производствен капацитет от 50 хил. автомобила годишно.
Акционерното дружество Litex Motors обяви първите осем позиции преди няколко месеца. Тогава се търсеха индустриален инженер, инженери за производствения процес и за контрол на качеството, инженер по вътрешнозаводска логистика и други. Изискванията бяха кандидатите да имат съответното образование и да владеят добре английски език. Очаква се поради необходимостта от добри специалисти, в Професионалната гимназия по механоелектротехника в Ловеч и в Техническия университет в София да бъдат въведени специализирани програми за обучение на работна ръка за завода.
EN.bg припомня, че първият модел, който ще слезе от поточната линия на завода, ще бъде миниванът Coolbear. Освен него, още три модела на първата частна автомобилна компания в Китай вече получиха сертификат за продажба в Европа: седанът Florid, високопроходимият Hover 5 и пикапът Wingle. С тези четири модела Great Wall планира да започне инвазията си на европейския пазар.
Само месеци дели България от мечтата й да сглобява отново автомобили. Целта на китайския план е България да се превърне във входната врата на най-големия китайски автомобилен производител за пазара на ЕС. Сглобявани край Ловеч, автомобилите ще получат така ценният етикет „Направено в ЕС" и без утежняващи мита и такси ще бъдат достъпни за всяка една от останалите 26 страни членки на съюза.
В началото на август 2010 година започна изграждането на първото хале на завода в местността Корудере до ловешкото с. Баховица на площ от 429 526 кв. м.
Първоначалната инвестиция е на стойност 80 млн. евро, но се планира в по-късен етап да надхвърли 300 млн. евро. В завода ще работят до 1800 души, като 400 от тях ще са високоспециализирани специалисти от Китай, Южна Корея, Япония, Германия и Италия.
Tweet |
|
Само трябва да са с добър външен вид и си купувам моментално. Няма да са и скъпи, макс 10 000 евро. Проблемът е, че може да се появи недостиг на ток, така че да строят Белене по-бързо.
Браво, най после нещо стойностно в България различно от бензиностанции, хотели и барове. Дано има повече такива инициативи и не се прецакат работите както навремето с Рено.
vednaga si kupuvam Suv-a.Niamam tarpenie.