EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Китайският турист – балканска цел

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китайският турист – балканска цел

mail17:30 | 04.12.2013прегледи 750 коментарикоментари 0


"Министерството на икономиката и енергетиката има готовност да договори и подпише споразумения със съседните балкански държави, с които да се оптимизира визовият режим в рамките на общоевропейската регулация и да спомогнат за създаването на общи комбинирани пакети и съвместни туристически продукти за привличане на китайски туристи в България. Партньори в подобно начинание на България могат да бъдат Румъния, Сърбия и Македония, както и всяка друга съседна страна, с която имаме обща визия и интерес за Китай. Това обеща заместник-министърът на икономиката и енергетиката с ресор Туризъм Бранимир Ботев на семинар в София на тема "Как успешно да привличаме туристи от Китай". В инициираната от МИЕ среща участваха търговския представител на България в Пекин Нели Нанова, представители на над 40 фирми от турсистическия бранш в България и експерти от Министерския съвет.
Китайският турист е цел номер едно за туроператорите, но има по-специфичен профил на интереси при пътуванията и почивките си, смятат експертите. Той не се интересува особено от морски и планински туризъм, но за сметка на това се впечатлява от дестинации, предлагащи минерални води, културно-историческо наследство, пазаруване, развлечения и СПА туризъм.
"България би могла да представлява интерес за китайците като туристическа дестинация, но е важно да бъде изготвен и предложен комбиниран продукт за посещение на няколко съседни държави по време на една почивка – България, Румъния и Сърбия, които са участници в Дунавската стратегия. ", допълни още Ботев. Той подчерта, че ще очаква конкретни предложения от страна на бизнеса, за да се подготви български туристически продукт, който да разгърне потенциала на България като целогодишна туристическа дестинация по отношение на китайските туристи. До края на януари 2014 г., когато се очаква да се проведе втората подобна среща с представители на туристическата индустрия, българските туроператори ще имат възможност да подават предложенията си до Министерство на икономиката и енергетиката. Сред основните направления, по които трябва още да се работи за привличане и добро обслужване на туристи от Китай, е осигуряване на говорещи китайски език туроператори, гидове и хотелски персонал, облекчаване на визовия режим.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg