АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Китайците похарчиха +$50 млрд. преди "черния петък"
В понеделник платформите за електронната търговия Alibaba и JD.com отчетоха огромни по размер продажби за над 50 млрд. долара през т.нар. Singles Day - най-големият 24-часов шопинг празник, популярен сред младите китайци, който е еквивалент на американския "Черен петък".
"Денят на необвързаните китайци" (Singles Day) започна като празник на шегата, създаден от студентите през 90-те години на миналия век като алтернатива на Деня на влюбените за хора без романтични партньори. Датата на голямото пазаруване се пада на 11-ти ноември, тъй като тя е изписана с четири единици "11 11", което е символ на необвързаните млади хора.
Продажбите през най-голямата в света компания за електронна търговия по отношение на обемите продажби Alibaba Group Holding Ltd. успяха да надвишат гросмайсторското ниво от 30 млрд. долара, достигайки 30,8 млрд. долара няколко часа преди края на деня.
Сумата е еквивалентна на над 80% от онлайнн продажбите на американския конкурент Amazon.com Inc. през последното тримесечие и вече достигна обемът на продажбите на платформите за електронна търговия на Alibaba в "Деня на необвързаните китайци" през миналата година. Днешните продажби надвишават многократно онлайн продажбите в САЩ през т.нар. "Кибер понеделник" (Cyber Monday), когато обемът на търговията на дребно достигна доста по-скромните 7,9 млрд. долара.
Растежът на продажбите за цялото денонощие обаче вероятно ще намалея спрямо годината по-рано, посочиха анализатори, визирайки забавящата се цялостна индустрия за електронна търговия в Китай в момент, когато икономическата експанзия на страната се е насочила към историческо ниски нива.
Основният китайски конкурент на Alibaba - електронната платформа JD.com също отчете доста солидни продажби няколко часа преди края на деня в размер на около 25 млрд. долара.
Китайските онлайн продажби растат по-бързо от продажбите на дребно като цяло, но отслабват спрямо година по-рано, тъй като икономическият растеж се забавя и потребителите, разтревожени от тарифната война на Пекин с Вашингтон, отлагат правенето на големи покупки.
Онлайн продажбите на стоки нараснаха с 16,8% спрямо година по-рано през първите девет месеца на 2019 година до 825 млрд. долара (5,8 трлн. китайски юана), сочат данни на китайското правителството. Това представлява 19,5% от общите потребителски разходи. Ръстът обаче е намалял от средното годишно ниво от около 30% през последните няколко години.
Tweet |
|