АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Клиентите - силната страна на фамилния бизнес
12:50 | 14.06.2011 706 коментари 0
Над 65% от фамилните компании разчитат на добрите отношения с клиентите си, за да се справят с конкуренцията в своя сектор. Това сочи проучване на Ernst&Young, представено от Питър Инглиш, лидер на Центъра за Фамилен бизнес на Ernst&Young за Германия, Швейцария и Австрия. Инглиш бе специален гост на организираната от българското Сдружение на фамилния бизнес Годишна среща на членовете на организацията.
„Нашите проучвания сочат, че фамилните компании създават по-дългосрочни отношения с клиентите и партньорите си”, каза Инглиш на срещата. „Затова и повечето от тях считат за свое конкурентно предимство изгражданото доверие с години в клиентите. За да бъдат достатъчно силни на съвременния пазар обаче, семейните фирми акцентират и върху иновациите. Повече от 50% от мениджърите на такива компании съзнават необходимостта от непрестанно обновяване на бизнес практиките”, допълни Инглиш. Като пример за устойчивостта на фамилните компании Инглиш представи данни от проучване, направено от Ernst&Young. Според тях фамилните компании отчитат с до 10% по-висок годишен оборот в сравнение с другите фирми в секторите си. С 8% повече пък са работните места, които семейните фирми са осигурили, разказа още Инглиш. Според проучването на Ernst&Young фамилните компании представляват 38% от всички средно големи фирми в Европа. Най-голям е процентът, който те заемат в Германия, където 47% от всички средно големи компании са именно семейни. Такива са и 46% от италианските компании, 44% от испанските, 30% от френските, както и 26% от английските средно големи фирми, показват още данните на Ernst&Young. „Световните тенденции са валидни и за българските фамилни компании”, коментира Христо Илиев, председател на Сдружението на фамилния бизнес в България. „През последните години в резултат на кризата и с първите реални случаи на прехвърляне на бизнес от първо на второ поколение, ние си дадохме сметка, че основното ни конкурентно предимство е доверието. Фамилните компании са предпочитани като партньор от бизнеса и като работодател от служителите, защото в тяхното управление има прозрачност и лична отговорност.”, сподели Илиев. На срещата гост бе и Кристиян Фишбахер, Президент на борда на директорите и пето поколение собственик на 200-годишната швейцарска компания за производство и дизайн на интериорен текстил „Christian Fischbaher”. Той бе придружен от сина си Кристиян Фишбахер Шести, който в момента управлява компанията заедно с брат си Майкъл. Швейцарското семейство разказа пред българските домакини някои от най-интересните събития от историята на фамилната компания, предизвикателствата, пред които се е изправяла през годините, както и част от бъдещите планове за развитие на фирмата. Сред българските домакини освен Христо Илиев, председател на Сдружението на фамилния бизнес, бяха и част от членовете на родната организация - представители на едни от най-големите фамилни компании в България.Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg