EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Ключовите служители – "ключ" за бизнеса

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ключовите служители – "ключ" за бизнеса

mail18:00 | 28.03.2012прегледи 1618 коментарикоментари 0


Рада Йосифова е ръководител на отдел "Човешки ресурси" в PricewaterhouseCoopers България, като се присъединява към фирмата в края на 2008 г. Основните й отговорности са свързани с осигуряване на качеството на процесите по управление и развитие на човешките ресурси, също така работи по проекти, свързани с управление на таланта, възнаграждение и мотивация, развитие на служителите и др.
Рада участва и в координацията на дейността по корпоративна социална отговорност на PricewaterhouseCoopers България. Тя притежава повече от 10 години опит в областта на управлението на човешките ресурси, придобит както в обществения сектор, така и в частни компании в производствената и финансовата сфери на икономиката. Интервюто е специално за EconomyNews.bg

Какви са най-големите предизвикателства пред бизнеса днес?
Според годишното проучване на PwC сред изпълнителни директори и топ мениджъри от цял свят основните предизвикателства пред бизнеса днес са нарастващата икономическа несигурност, нестабилните капиталови пазари и ожесточената конкуренция. Въпреки това, компаниите не се отказват от дългосрочните инвестиции на ключовите световни пазари. Повечето от топ мениджърите участвали в проучването заявяват, че се фокусират все повече и върху дейностите си на локално ниво, адаптирайки продуктите си към потребностите на местните пазари.
От гледна точка на управлението на човешките ресурси основното предизвикателство пред бизнеса днес е свързано с привличането и задържането на висококвалифицирани служители. Недостигът на специалисти с ключови за развитието на бизнеса умения, както и такива със специфични компетенции определено създава предпоставки за забавяне или отлагане на стратегически бизнес инициативи. Фактори като застаряващото население и навлизането на пазара на труда на ново поколение с различни възгледи също така изисква адаптация на практиките по управление на човешките ресурси.
Вашият съвет за ефективно управление на персонала е...
Светът се променя и бизнес средата също. При тези обстоятелства няма как функцията по управление на човешките ресурси да остане същата. В момента бизнес лидерите изискват много повече от специалистите по човешки ресурси, а те от своя страна трябва да адаптират практиките си към стратегическите цели на бизнеса. Ефективното управление на персонала днес е свързано най-вече с въвеждането на иновативни начини за привличане и задържане на ключови служители; използване на гъвкави схеми за възнаграждение и мотивация; въвеждане на менторинг и коучинг като стилове за управление; управление на таланта и фокусиране върху създаване на кариерни възможности за ключовите служители; управление на приемствеността и изграждане на лидери вътре в организациите.
С какво “PwC” се различава от своите конкуренти?
Моето лично усещане за компанията, в която работя, е, че тя е отворена към промените и се адаптира успешно към динамичната бизнес среда. Доказателство е и това, че миналата година фирмата промени логото си и съкрати името на компанията, но това не беше само визуална промяна. Целта беше новата идентичност на фирмата да съответства на променящата се култура и ценностите й, както и да отразява стратегически приоритети като изграждане на по-силни връзки с клиентите и хората в компанията и адаптиране на услугите към новите очаквания на пазара. Смятам, че фокусът върху хората – клиенти и служители, интересът към техните ценности и цели, както и непрестанният стремеж към качество и иновация ни прави различни от другите конкурентни компании.
Защо приехте поканата за участие в CEO Conference 2012? С какво подобно събитие е полезно на българския бизнес?
Приех поканата, защото смятам, че този форум ще предостави възможност за интересни дискусии и обмяна на идеи по важни теми за бизнеса днес – бизнес среда, маркетинг, финансово управление. Радвам се също така, че тема като ефективно управление на персонала също е включена в програмата на този форум, защото това е доказателство, че все повече топ мениджъри възприемат въпросите свързани с управление на хората като ключов стратегически приоритет.
Бихте ли ни разказали за Вас и Вашата работа.
Започнах работа в PwC в края на 2008 г. в момента, в който икономическата криза в България започваше. 2009 г. беше изключително тежка и изпълнена с предизвикателства както пред самия бизнес, така и пред управлението на хората. Въпреки трудните условия, компанията не се отказа от развитието на практиките си по управление на човешките ресурси и през последните три години основните акценти бяха управление на таланта, международната мобилност, мотивация и възнаграждение на служителите, засилване на коучинг културата в организацията. Имам възможността да участвам в много интересни проекти и въвеждане на нови практики, което ми дава изключителна професионална удовлетвореност.

Повече информация за CEO Conference, както и за останалите участниците в отделните дискусии, можете да видите на сайта на събитието: http://ceoconference.eu/
Организатор на събитието е фирма Web and Events.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg