АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кой & защо пазарува онлайн?
Цената е водеща причина за онлайн пазаруване, сочи проучване. 58,3% от анкетираните твърдят, че пазаруват онлайн заради по-добрите цени и сделки, докато по-големият избор на стоки в сравнение с редовните магазини е на второ място с 16,4%.
Най-запалените потребители на сайтове за групово пазаруване са представители на две основни демографски групи, ориентирани към цената – 18-24 г. и възрастните над 64 години. 27% и 25% съответно казват, че са клиенти само на сайтове за групово пазаруване.
Хората над 35 години са групата с най-висок процент на употреба на кредитни карти.
Общо 35% от анкетираните в проучването споделят, че пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често.
Най-голямата група от хора, според която онлайн пазаруването е безопасно, са младите картодържатели (18-34 години). За много от българските потребители, които пазаруват онлайн, е много важно търговецът да е надежден (68%).
Потребителите до 34 г. пазаруват онлайн основно за дрехи и други модни стоки (около 10% повече от средното за страната), 35-44-годишните потребители харчат голяма част от парите си онлайн, за да плащат сметки за комунални услуги (4% повече от средното за страната).
Българските картодържатели са заинтересовани от приемането на безконтактни и мобилни плащания – 66% от тях заявяват, че биха правили мобилни разплащания, ако имат тази възможност и 92% от анкетираните биха искали да плащат безконтактно.
Tweet |
|