EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Кой и защо тегли кредит?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кой и защо тегли кредит?

mail06:55 | 26.10.2015прегледи 1860 коментарикоментари 0


Потребителите на кредити у нас търсят удобни и пестящи тяхното време финансови услуги, на които могат да се доверят. Това сочат данни от национално проучване, изготвено по поръчка на БНП Париба Лични Финанси, България. За 43% от участниците в проучването удобството при кандидатстване е един от най-важните фактори при избора на финансова институция, 34% заявяват, че одобрението до 1 ден е изключително важно, а 41% подчертават, че при избора на финансова компания търсят препоръка от приятел или роднина. По отношение на алтернативните канали за кандидатстване, данните от проучването показват, че едва 10% от потребителите на кредити у нас са ги ползвали. В същото време 26% от интервюираните декларират, че в бъдеще биха кандидатствали дистанционно през интернет или по телефона. Повече подробности за състоянието на пазара на кредити у нас от Мишел Фуйе, изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси, България за EconomyNews.bg.

Г-н Фуйе, какво е състоянието на пазара на кредити в момента в национален план - какъв е делът на хората с кредити, на тези, които възнамеряват да изтеглят кредит и на тези, които нямат такива намерения?

Мишел Фуйе: Националното проучване „Нагласи и навици на използване на кредити”, което обхваща ползвателите на потребителски кредити, но не и на ипотечни и, което проведохме през второто тримесечие на 2015 г. показва, че 37% от българите използват кредит към момента. От тях 22% заявяват, че със сигурност отново биха взели кредит, а други 60% казват, че това е вероятно. При настоящите клиенти в България 31% със сигурност биха ползвали отново услугите на компанията, а 45% заявяват, че вероятно ще кандидатстват отново.

Сред хората, които нямат заеми към момента, 25% са ползвали подобен финансов продукт, а 9% биха ползвали в следващите 12 месеца.

Хората, които възнамеряват да изтеглят заем предпочитат потребителски кредит - 60% от анкетираните. Стоки на изплащане ще купуват 10%, а т.нар. „бърз кредит” ще ползват 8%.

Какъв е демографският профил на кредитополучателите/кредитоискателите? (възраст, семеен статус, образование и др.)?

Според демографската статистика в проучването, най-много са хората, ползващи потребителски кредит във възрастовата група 45-54 години – 26%. На второ място е групата на 35-44 годишните с 24%. И двете групи са хора, които до голяма степен са изградили своята кариера, имат спокойствие за бъдещето и могат да си позволят потребителски кредит, с който да повишат качеството си на живот. След това са хората над 55 години, които са 20% от ползващите кредити в момента, а групата на 25-34 годишните е на четвърто място с 19%.

Над 60% от ползващите кредити са семейни, а други 10% заявяват, че живеят на семейни начала с партньора си. Несемейни са 13% от анкетираните.

Проучването ни показва и, че основно за кредити кандидатстват хора със сигурни доходи, като 71% от ползвателите на кредити работят на трудов договор, а 14% са пенсионери. По отношение на образованието на ползвателите на кредити, данните показват, че 60% са със средно, 33% са с висше а едва по 4% са с полувисше или основно образование.

Какви са данните за онлайн пазаруването у нас?

Данните от проучването показват, че около 10% от българите на възраст 20-75 години често купуват стоки онлайн, 24% го правят рядко, а 36% от анкетираните заявяват, че никога не са пазарували през интернет. Сред хората, които в момента имат потребителски кредит 11% често купуват от онлайн магазини а съответно 30% и 41% използват този канали за покупки рядко или никога.

Що се отнася до нашите клиенти в България - 24% често пазаруват онлайн, 30% рядко, а 44% никога. По-високият процент на хората в сравнение с цялото население и ползвателите на кредити като цяло се обяснява с удобните решения за покупка на стоки на изплащане, предлагани от компанията и интегрирани в онлайн магазините на нейните търговски партньори.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg