АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кой ще купи гръцката железница?
Руските железници правят мощна схема с помощта на партньор от държавните железници на Франция, за да преборят конкуренцията на китайския гигант КОСКО, смятан за най-голям конкурент на търга за приватизацията на гръцкия ж.п. оператор TRAINOSE, който предстои да бъде обявен, съобщава в. "Катимерини".
Смята се, че френско-руската схема е договорена и че в нея може да се включат и гръцки компании, като например консорциумът Копелузос.
Според руската агенция Прима самият Копелузос заявил, че е направил предложение за сътрудничество на руските железници и по-специално за внасяне на обща оферта за участие в търга за приватизацията на железопътния оператор. От консорциума обаче са се въздържали да потвърдят тази новина, твърди в. "Катимерини".
Според изданието някои източници твърдели, че и консорциумът ГЕК ТЕРНА, познат и в България, ще участва във френско-руската схема, допълва БТА. Руският интерес към приватизацията на гръцкия железопътен оператор е свързан с проектите им за намаляване на транспортните разходи през Дарданелите и за развитие на мрежа за товари през Солун и Александруполис.
Китай, чрез гиганта КОСКО, е най-големият конкурент в тези стратегически планове на Русия, която възнамерява да се възползва от гръцката приватизационна програма, за да изгради транспортна мрежа от Изток до Запад, коментира гъцкото издание.
КОСКО обаче постави условие, че няма да участва в търга за TRAINOSE, ако не бъде подписано споразумение с гръцката страна във връзка договореното разширяване на взетите на концесия съоръжения на пристанище Пирея. Европейската комисия одобри процедурата за приватизация на ТRAINOSE. Извършеното преструктуриране на железопътния оператор и предстоящата му приватизация освобождава компанията от държавни субсидии, гарантира нейното оцеляване и развитие и я прави конкурентноспособна в съответствие с европейските норми, бе посочено в писмо на Комисията до гръцките власти.
Tweet |
|