EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Коледа без намаления? По-късно.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Коледа без намаления? По-късно.

mail16:00 | 13.12.2011прегледи 2556 коментарикоментари 0


Мария Йолова, Данаил Алеков
Очертава се Коледа без коледни намаления! Или поне до това заключение стигна екип на EconomyNews.bg след разходка из софийските търговски улици. Колко ще струва подмяната на зимния гардероб с нови дрехи за сезона? Преди три седмици обиколихме няколко мола, превърнали се в основно място за пазаруване на млади и не само. Цените в таблиците са именно от края на ноември. Марките са разделени в зависимост от ценовия сегмент, в който те се предлагат.
Простата сметка показва, че ако една жена иска да купи дрехи от по-високия сегмент конфекция, това ще й струва около 410 лева в най-добрия случай. Ако не робува на марки и се насочи към ниския ценови сегмент, то тогава комплект основни зимни облекла ще излезе около 300 лева. При мъжете ситуацията е сходна. По-скъпите дрехи ще ви струват 450 лева в Zara , например, за сравнение 350 лева в New Yorker. Да не забравяме и обувките, които преди няколко седмици варираха от 60 лв. за мъжете и 80 лв. за жените.
Какво се промени дни преди Коледа?
Отговорът е нищо ли почти нищо, показва нова обиколка на магазините в търговски центрове на София от тази седмица. Оказа се, че Коледните намаления са символични , а там където са до 50% в момента (например в New Yorker ) са за по-елегантни дрехи, с които ще сте красиви в празничната нощ, но никак няма да ви стоплят, ако зимата все пак дойде. В Mango има 30% частично намаление, което отново е за дрехи от по-фини материи. В Orsay намалението е до 15% с уговорката , че е частично. Единствено в няколко магазина на Terra Nova извън моловете има големи намаления.Явно пазарната тактика на вече известните на пазара в България марки конфекция през тази година е да привлекат колкото се може повече предпразнични приходи, а след това да обявят и намаленията. Което е в противоречие на всички световни практики. В САЩ например по време на тазгодишния „черен петък” /началото на Коледното пазаруване/ бяха похарчени 11, 4 млрд. долара от потребителите, а намаленията на някои стоки превишаваха 90% от стойността на продукта. У нас определено няма да има „Черен петък” от гледна точка на намаленията. Търговците ще разчитат на импулсивните предпразнични покупки, а съветът на пазарни експерти е, покупките, които не са спешни,  да бъдат направени след празниците.
Първите дни на януари
Пазаруването през първите дни на януари би било по-практично и по-евтино за джоба,  защото традиционно тогава големи ритейлъри на българския пазар обявяват намаления на дрехи и обувки в диапазона между 30-70%. Да припомним, че през януари 2011 брандовете конфекция от средния ценови клас направиха отстъпки 30% / Benetton , Sislеy, Motivi, Hush Puppies/, 30-40% при Mango. При он лайн пазаруването на Benetton , Sislеy, Motivi имаше 40% намаление на колекцията есен-зима 2010-2011 година. New Yorker, Peek&Cloppenburg имаха дискаунт от 30%. Гигантът Inditex под чиято шапка се продават Massimo Dutti, Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bears обявиха отстъпки от 30-40%, дори и повече пак в зависимост от първоначалните ценови нива на дрехи, чанти, пуловери. При по-ниския ценови клас конфекция през януари т.г. намаленията бяха до 70%. Това е типично за масовите търговци от нивата на Teranova и Calliope. Прогнозата е, че януари 2012 ще повтори ценовите равнища от 2011 за същия период.

Кога реално пазарува българинът за Коледа?
Според проучване над една трета от българите (34%) обикновено направят своите покупки за Коледа в седмицата 20-23 декември.  30%  правят това седмица преди Коледа (13-19 декември). Това прави последните две седмици преди празника най-натоварените за търговците, като общо 64% от анкетираните планират да направят или вече са направили своите покупки между 13 и 23 декември. Резултатите от изследването показват, че 20% от хората са купили своите подаръци преди 13 декември и само 12% ще изчакат последния възможен момент – денят преди Коледа.

Aлтернативата преди празниците
Ако все пак няма как да се отложи празничния пазар, може да се огледате за по-малките магазинчета, които сериозно пострадаха от мол-манията. Тези магазини определено няма да изчакат след празниците, за да свалят от цените, защото нямат избор. А вие може да се възползвате именно от това. Манията по дрехите втора употреба също се затвърждава. Ако не се предирчиви, в някои от тези магазини, цените са на килограм при това най-много тя стига 17 лева!

 


Тагове: цени, дрехи
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg