EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Колите на Detroit Motor Show 2010

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Колите на Detroit Motor Show 2010

mail19:00 | 26.01.2010прегледи 1638 коментарикоментари 0


Радослав Лазаров

Ако преди две години в „Кобо център” цареше гигантоманията и производителите се надпреварваха да удивяват американците с все по-големи, мощни и алчни пикапи и всъдеходи, а през миналата думата същисване най-ярко изразяваше тогавашното състояние на компаниите, то през тази на мода беше компактността, икономичността и, разбира се, екологичността. За една година се случиха толкова много събития в автомобилната индустрия, колкото за цялото десетилетие и дори това преди него. Ето защо лицето на Северноамериканското международно автомобилно шоу (NAIAS) коренно се промени, макар на пръв поглед основните изложители и марки отново да бяха едни и същи.
Най-големите звезди на детройтското изложение тази година не бяха луксозните или екологичните автомобили. Прожекторите тази зима бяха фокусирани върху малките икономични коли. Дългоочакваната премиера на „световния” Ford Focus бе голямото събитие в първия ден на 11 януари. Следващата генерация на хитовия европейски модел ще се продава в почти идентичен вид на всички континенти, стратегия, която до този момент Ford си позволяваше изключително рядко.
Във втория ден обективите на фотоапаратите и камерите в „Кобо център” бяха насочени към отговора на големия конкурент - General Motors. Спасената с парите на американските данъкоплатци компания представи своята концепция за малък автомобил, като представи не едно, а цели две решения с марката Chevrolet: Spark и Aveo RS. Към тях дори можем да добавим и специално освежения за янките Cruze.
Chrysler показа добре познатата в Европа Lancia Delta пременена с нова предна решетка, на която гордо стои емблемата на американската компания. Така бе поставено реалното начало на сътрудничеството на Chrysler и Fiat, които за в бъдеще предстои да споделят множество платформи. Далеч по-харесван от младото поколение се очаква да бъде модела Fiat 500, чиито продажби в САЩ ще стартират тази пролет. За подобно внимание, макар и неясно кога, ще се бори и Mini Beachcomber – за сега само под формата на прототип без врати, покрив и конкретна информация кога ще се появи като попълнение в моделната гама на британската марка.
Екологичната тема все по-настъпателно заема водеща роля в автомобилния свят и вече почти няма световен производител без хибриден модел в действие, разработка или проект. За тази цел бе обособен и специален „Електрически булевард” на площ от 3555 кв. метра, на който бяха изложени 20 автомобила, както и технологии третиращи тази гореща тема в индустрията.
Сред останалите еко модели, които спечелиха вниманието на специалисти, посетители и инвеститори са: Hyundai Blue-Will, Lexus LF-CH, Mercury Mariner Hybrid, Subaru Hybrid Tourer, Tesla Model S, Toyota Camry Hybrid, Toyota FT-EVII, Volkswagen New Compact Coupe Hybrid и Volvo C30 Battery Electric Vehicle.
Малко встрани от цялата еко еуфория останаха луксозните марки. Но те си бяха там, макар че единственото, по което пролича, че все още финансовата криза не си е отишла бе липсата на шумни и екстравагантни представяния от тяхна страна. През 2010 г. тази роля се падна на компактните, икономични и екологични автомобили.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg