АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Колко данък ще плащат такситата?
Нещата, като че ли винаги опират до протести, което не е хубаво. Нормалното е по пътя на преговорите – сядаме на една маса, тип кръгла, всеки има различни становища и говорим докато сложим нещата на място. Обаче това никога не се случва и стигаме до протест. Това каза за предаването „Нещо повече“ по „Хоризонт“ Кирил Ризов от съюз „Такси“ по повод законовите промени, с които беше въведен т.нар. "патентен данък" за таксиметрова дейност. С това, което народните представители днес гласуваха в Хазната ще влязат, в държавата, за първи път, от бранша, между 10 и 15 милиона лева. Досега влизаха едва 27 000. В момента за всеки таксиметров автомобил има по 28 разходни пера и новият данък ще е 29-тото, констатира той и обясни че това са горива, части, сервизно обслужване, застраховки, осигуровки и т.н: Във връзка с тези разходи на всеки един автомобил ДДС се плаща нон стоп. Като това е ДДС-то при крайния потребител на стоката и услугата. В държавата няма друго основно средство за производство като таксиметровия автомобил, от което в държавната хазна да влиза повече ДДС. 29-тата позиция - данък от един автомобил - гледаме неговия оборот по фискализацията на таксиметровия апарат, вече се уреди.
Със 106 гласа „за”, 41 „против” и 9 „въздържал се”, парламентът гласува на първо четене Законопроект за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси, с които се предвижда въвеждането на алтернативен данък за облагане на дейността по извършване на таксиметров превоз на пътници. Измененията предвиждат данъчно задължени лица да бъдат превозвачите, притежаващи удостоверение за регистрация от изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, на които е издадено разрешение за таксиметров превоз на пътници от кмета на съответната община, когато извършват дейността или лицата, извършващи таксиметров превоз на пътници от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Предлага се със законопроекта да се определят граници на годишния размер на данъка от 400 до 1000 лeва, като конкретният му размер се определя с наредба на Общинския съвет на общината, на чиято територия се извършва превоза. Данъкът ще се определя за всеки отделен автомобил и ще се декларира до 31 декември на предходната година, но ще се внася на две равни вноски. Предвижда се и специфичен ред за деклариране и внасяне на данъка, както и възможност за възстановяване на надвнесен данък при прекратяване на дейността, когато е внесен пълния размер на данъка. В Законопроекта се предвиждат промени и в Закона за автомобилните превози, във връзка с разрешението за извършване на тази дейност.След гласуването, в отрицателен вот, народният представител от БСП лява България Филип Попов определи направените промени като лобистки и в интерес само на няколко големи таксиметрови компании. След процедурно предложение, срокът между двете четения на законопроекта беше намален на 5 дни.
Tweet |
|