EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

Колко живеят компаниите?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Колко живеят компаниите?

mail09:00 | 23.01.2012прегледи 636 коментарикоментари 0


С 15 години е спаднала средната продължителност на живот на компаниите, отбелязва професор Ричард Фостър от университета „Йейл”, цитиран от BBC/Human Capital.
Ако през 20-те години на миналия век дружествата в индекса S&P 500 на водещите американски компании са просъществували средно до 67 години, то днес те отпадат от пазара доста по-рано.
За това свидетелстват и фалитите на корпоративни икони като Lehman Brothers и Saab. Подобна съдба сполетя и компанията пионер във фотографията Kodak, която обяви несъстоятелност.
Прогнозите на Фостър са, че банкрутите на компании ще се увеличат. До 2020 според него три четвърти от корпорациите в S&P 500 ще са непознати днес имена.

Рецепта за дълголетие
Не е чудно, че в страната, в която хората живеят най-дълго, е дом и на най-старите компании в света, отбелязва BBC. В Япония има повече от 20 000 дружества с над 100-годишна история. Има дори няколко, които са на над 1000 години, според данни на рейтинговата агенция Tokyo Shoko Research.
Сред тях е и Nissiyama Onsen Keiunkan – хотел, основан през 705 година, който се смята за най-старата компания в света. В Япония дори си има термин за компании-дълголетници - shinise.
Като фактори, които допринасят за дълголетието на компаниите от Страната на изгряващото слънце, японският професор Макото Канда изтъква техния размер и структура. Повечето фирми в страната са малки, семейни, а основният им принцип не е непременно да постигат печалба.
Друг фактор, е че компаниите-дълголетници в Япония се фокусират основно върху местния пазар. Избягват и сделките по сливания и придобивания, които са характерни за Запада.
За да просъществуваш по-дълго, е важно и да се променяш с времето, подчертават от BBC. Затова иновациите са от голямо значение за оцеляването на една компания. Пример в това отношение е Nokia, която първоначално се е занимавала с производство на дървесина.

Недостатъци
Безсмъртието обаче си има и недостатъци, посочва BBC. Няма доказателства, че дълголетието на една компания я прави по-печеливша от останалите. Данните от фондовите пазари дори сочат обратното. От 74 корпорации с над 40-годишна история в индекса S&P 500 само десетина успяват да постигнат над средните резултати, показва изследване на McKinsey.
 


Тагове: компании, живот
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg