АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Компании срещу COVID-19: Фонд на "Фикосота"
Красен Кюркчиев, управител и собственик на компанията за бързооборотни стоки „Фикосота“ с 6 завода в гр. Шумен инициира кампанията „Помогни сега“ на територията на община Шумен. Заедно с брат си Жечко Кюркчиев, управител и собственик на друга голяма компания в региона „Теси”, даряват 100 000 лв за начало за финансиране на кампанията. Събраните средства ще се използват по преценка на Общинския кризисен щаб за превенция и защита на населението от разпространението на COVID-19.
"Фантастико" стана първата верига хранителни магазини, която наложи строги ограничения за клиентите. Повод за това станаха опашките пред супермаркетите, които се извиха след обявеното от правителството извънредно положение. На страницата си във Фейсбук компанията обяви, че извънредните мерки са въведени в зависимост от площта на всеки един от магазините. Съобразно нея в помещенията ще бъдат допускани едновременно от 5 до 30 души, като целта е те да могат да пазаруват спокойно, без да са на близко разстояние един от друг. Във всеки супермаркет ще се влиза само от главния вход. Разширени са зоните за дезинфекция през деня. Работното време на магазините за клиенти ще бъде намалено с един час, за да се прави всяка вечер едночасова щателна дезинфекция и подготовка на супермаркетите за следващия ден. В началото на седмицата излезе неофициална информация, че търговските вериги ще налагат ограничения в бройката, която един потребител може да си купи от стоки от първа необходимост. Това е част от плана на Министерството на икономиката, разработен съвместно с големите вериги магазини и аптеките. Синдромът на "празен рафт" е опасен, защото ако човек го види в магазина, веднага ще му се прииска да опразни и съседния, коментира преди дни опасността от спекула вицепремиерът Томислав Дончев. Той беше категоричен, че няма опасност населението да остане без основни хранителни продукти дори и при случай на разрастване на броя на заразените.
Fibank (Първа инвестиционна банка) дава възможност на всички свои клиенти да отложат плащанията по кредити, ако те самите или техният бизнес са засегнати по някакъв начин от ситуацията с коронавируса (COVID-19). Това съобщиха от пресцентъра на банката. Предложението ще важи за всички клиенти - физически и юридически лица, които изпитват временни финансови затруднения да посрещат задълженията си към банката.
Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, обяви, че в резултат на ограниченията за пътуване, наложени за всички чуждестранни полети и обявени от полския премиер Матеуш Моравецки, от 00:00 ч. на 15 март 2020 г. авиокомпанията преустановява всички свои полети до и от Полша до по-нататъшно уведомление. Пътниците с резервации, засегнати от спирането на полетите, ще бъдат автоматично информирани по имейл, в случай че са направили резервациите си директно на wizzair.com или чрез мобилното приложение на авиокомпанията. 120% от първоначално платената такса автоматично ще бъде заредена в акаунта на клиента, като сумата може бъде използвана през следващите 24 месеца за закупуване на продукти и услуги на компанията. Пътниците могат също да изберат пълно възстановяване на парите в брой – което ще отнеме повече време, и ще бъдат информирани за необходимите стъпки, за да получат банков превод или превод към банкова карта, в отделен имейл. В този случай клиентите ще имат право само на 100% от първоначално платената тарифа. Пътниците, които са направили своите резервации чрез туристически агенции, включително онлайн туристически агенции, трябва да се свържат с компанията, от която са закупили билетите си.
Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) уведомява гражданите и фирмите, че мерките не изискват затваряне на офисите на застрахователните компании. В периода на извънредно положение застрахователните компании ще продължат да обслужват своите клиенти, като е създадена необходимата организация за съблюдаване на стриктни мерки за повишена хигиена и сигурност. Като отчитат системното значение на застрахователната дейност за икономиката и обществото, застрахователните компании са предприели нужните действия за осигуряване ефективното й функциониране, както по отношение на задължителното застраховане, така и на всички други видове застраховане.
Takeaway.com започва да доставя без директен контакт с крайния потребител от всички ресторанти на платформата, следвайки последните глобални развития, свързани с коронавируса. Като предпазна мярка срещу коронавируса, ще доставя храна без физически контакт. Това е приложимо за всички ресторанти на платформата, а куриерите са инструктирани да звънят на звънците на клиентите и да оставят опакованата храна пред вратата. Тази мярка за сигурност влиза в сила в цяла Европа. Горното е в допълнение към вече приложени мерки за безопасност. През последните седмици Takeaway.com предоставя инструкции за здраве и безопасност на всички служители и куриери, а членове на персонала се обучават специално на правилни превантивни мерки, както и как да съобщят за подозрителна ситуация. Компанията също дистрибутира хигиенно оборудване сред куриерите си, като например антибактериални дезинфектанти за ръце. Takeaway.com също работи с ресторантите си партньори, за да гарантира всички препоръчителни мерки за безопасност и здраве се спазват и се уважават в интерес на клиентите, служителите и куриерите.
"ЧЕЗ Разпределение България" АД спира планираните дейности по електроразпределителната мрежа. За осигуряване непрекъснатост на електрозахранването за хората, които работят от вкъщи, ще се изпълняват само неотложни дейности по поддръжка и ремонт на мрежата.
Обслужването на клиентите на дружествата от Групата ЧЕЗ в България ще се осъществява основно по имейл и телефон - klienti@cez-rp.bg, info@cezelectro.bg, и денонощна информационна линия 0700 10 010 за двете дружества. Информация за размер на дължими суми и смущения в електрозахранването може да бъде получена чрез същите канали. Центровете за обслужване на клиенти ще работят с клиенти от 09:00 ч. до 15:00 ч. от понеделник до петък. В центровете се допуска брой хора, равен на броя гишета за обслужване в конкретния център. За плащане на сметки клиентите могат да се възползват от безкасовите начини за плащан - по банков път чрез директен дебит, банкомат или платежно нареждане, по интернет чрез интернет банкиране, системите на ePay.bg, ОББ, Icard.bg и Транскарт или директно през сайта на ЧЕЗ, с sms през системите на ePay и Icard. Проверка на текущи задължения за електроенергия може да бъде направена чрез sms. Регистрация за услугата може да се извърши чрез еднократен sms на номер 170077, със съдържание цифрите на клиентския номер, който може да се намери във фактурата за електроенергия. Клиентът заплаща еднократно изходящото съобщение според тарифния си план, без увеличение на цената. След регистрация проверката на задължения се извършва с кратко съобщение с текст "smetka" на 170077, без увеличение на цената, според конкретния тарифен план на клиента. Всички разходи по изпращане на информативните sms-и се поемат от "ЧЕЗ Електро България" АД. Услугата може да се заяви и онлайн на www.cez.bg
Tweet |
|