АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Компенсации при проблеми с полети



Пътниците в Европа трябва да получават компенсации от авиокомпаниите, не само когато полетите закъсняват, но и когато биват пренасрочени с по-вече от час по-рано, постанови Европейският съд, цитиран от Ройтерс.
Според съда полетът може да се счита за отменен, ако е издърпан с повече от час по-рано. Съдиите обосновават решението си с аргумента, че така пътниците са подложени в същата степен на неудобство, както и при закъснение, и трябва набързо да променят плановете си или да изпуснат полета. По силата на правилата в ЕС пътниците могат да претендират за компенсации, ако полетът им бъде отменен по-малко от 14 дни преди пътуването, пристигне с над три часа закъснение или им бъде отказано да се качат на борда поради препълване на капацитета, посочва Ройтерс. Компенсациите варират от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието на полета с възможност за намаляване наполовина, ако авиокомпанията даде възможност на пътника да смени полета и така да намали закъснението. Делото стигна до Европейския съд от съдилища в Австрия и Германия, където са били заведени дела срещу "Азуреър" (Azurair), "Корендон еърлайнс" (Corendon Airlines), "Остриън еърлайнс" (Austrian Airlines), "Юроуингс" (Eurowings) и "Лаудомоушън" (Laudamotion), която сега е собственост на "Райънеър" (Ryanair).Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg