АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Конкурентите на България в туризма
Гърция, Турция, Австрия и Чехия са основните конкуренти на България в областта на туризма. Това сочат анализите, направени по проекта "Разработване на бранд "България, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт" на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма /МИЕТ/, цитирани от БТА.
Резултатите от първата фаза от проекта бяха представени в Русе. Проучванията обхващат десет чуждестранни пазари. Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни и 2200 български туристи. Направено е и проучване сред 300 туроператори от 15 държави и сред 37 от България. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватия, Италия и Испания, а за зимния - Австрия и Италия. При СПА- и балнео туризма България се конкурира с Чехия. Като ключови целеви пазари за България са определени Германия, Русия, Румъния и Великобритания. "България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена, но е неизвестна с възможностите, които може да предлага през цялата година", каза Анелия Генова - директор на дирекцията "Маркетинг, реклама и информация в туризма" към МИЕТ. Целта на бранда "България" е да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните пазари и да допринесе за увеличаване на туристопотока към страната ни през цялата година. Очаква се той да бъде въведен през 2013 година. Проектът е на обща стойност от 2,8 млн. лева и е финансиран по оперативната програма "Регионално развитие".
Tweet |
|