АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Конкурсът за винетки бил прозрачен, твърди МРРБ
Конкурсът за разпространение на винетните стикери е осъществен при пълна прозрачност, се казва в съобщение на пресцентъра на МРРБ.
По повод на изнесени твърдения на БСП информираме, че конкурсът за разпространение на винетните стикери е проведен при пълна прозрачност и липса на каквато и да е преднамереност в окончателната оценка на комисията, се казва в съобщението.
До конкретния избор са допуснати единствено участниците в конкурса, които отговарят на предварително заложените критерии. От тях печели този, който предложи най-нисък процент комисионна за разпространение на винетките. Отворени бяха две оферти от общо подадени три предложения, допълват от МРРБ. Класираният на
първо място участник - дружеството "Разпространение на винетни стикери", е предложило 4,75 на сто комисионна за услугата, това е по-ниският предложен процент за разпространение на винетни стикери. Другият кандидат - "Български пощи", е предложил в офертата си 8,5 на сто комисионна. Третият участник в процедурата - Консорциум "Лукойл - Холдинг Пътища", е отстранен от конкурса като неотговарящ на критериите, предвидени в техническата документация, тъй като има отрицателен финансов резултат за 2008 г., се допълва в съобщението.
Българското законодателство позволява да бъде създадено дружество или консорциум, който да кандидатства за спечелването на един или друг конкурс. Непрозрачно и смущаващо би било, ако дружеството е регистрирано преди датата на обявяване на
процедурата за избор за разпространител на винетните стикери, защото то е създадено именно за участие в този конкурс.
Договорът за разпространение на винетните стикери ще е за три години, а не за четири години, както се твърди от БСП, посочват от МРРБ. Срокът на съществуването на дружеството, което е класирано на първо място, е формулиран така, че то да функционира в зависимост от продължителността на договора за разпространение на винетните стикери.
Сумата 50 млн. лв., която според БСП ще спечели избраното на първо място в конкурса дружество, не отговаря на истината, смятат в регионалното министерство. При продажба на винетки за 200 млн. лв. на година и 4,75 на сто за разпространение, приходът /а не печалбата/ на спечелилото дружество ще бъде около 9,5 млн. лева. Срещу този годишен приход консорциумът ще има разходи по осъществяването на дейността и осигуряването на допълнителна дистрибуторска мрежа.
Заблуждаващо е и още едно число, изнесено от БСП,- че ще бъдат загубени 150 млн. лв. от липсата на разпространител на винетни стикери през януари 2010 г., допълват от МРРБ.
При годишни приходи от продажба на винетки около 200 млн. лв. загубите от непродажба на винетни стикери за един месец биха били около 16 млн. лв., смятат в МРРБ. Агенцията "Пътна инфраструктура" обаче е предприела действия да се
разпространяват винетки въпреки подадената жалба от отстранения кандидат. За първите три дни от новата година са реализирани приходи от винетки в размер на 650 хиляди лева.
Комисията по оценка на подадените оферти в конкурса за разпространител на винетните стикери е проверила документите, приложени съгласно закона за предотвратяване конфликта на интереси, и не е установила несъответствие със закона. Тъй като процедурата за избор на разпространител на винетни стикери е
конкурс с голяма обществена значимост, комисията по оценка на офертите беше сформирана напълно прозрачно, с включване на експерти от различни държавни институции и ведомства - Министерския съвет, Министерството на финансите, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенцията за обществени поръчки и агенцията "Пътна инфраструктура".
Tweet |
|