АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Контролират рекламата чрез нова независима структура
Националният съвет по само-регулация (НСС) е новият орган, който обединява трите основни асоциации в рекламния бранш - на рекламодателите (БАР), на рекламните агенции (АРА) и на ТВ и радио-операторите (АБРО), съобщава електронната версия на в. Пари. През 2001 г. беше създаден обществен съвет по саморегулация в рекламата, но неговият устав се трансформира и сега той носи името Национален съвет по само-регулация, коментира за в. Пари Ели Герганова, председател на Управителния Съвет. България е почти последната държава в Европейският съюз, която няма етични правила за рекламата и търговската комуникация. За да бъде тази регулация ефективна в националния съвет трябва да участват представители на рекламодателите, на агенциите и на медиите, допълни Герганова.
НСС изготви Национални етични правила за реклама и търговска комуникация в България (Етичен кодекс) и Правилник за неговото приложение. Представянето на Кодекса и механизмите за неговото приложение ще се състои на 29 септември. На събитието са поканени ръководителите на европейските организации, които имат най-голям принос към процесите на само-регулация в Европа. Това са Европейския алианс за стандарти в рекламата (EASA), Световната федерация на рекламодателите (WFA), Европейската асоциацията на рекламните агенции (ЕАCA), Асоциацията на частните телевизии (ACT), Европейската асоциация на телевизионните и радио- търговски къщи (EGTA), Европейски съвет на издателите (ECP), Европейската федерация на издателите на списания (FAEP) и др.
Tweet |
|