EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Концерти & фестивали - магнит за туристи по Черноморието

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Концерти & фестивали - магнит за туристи по Черноморието

mail09:30 | 23.06.2015прегледи 1563 коментарикоментари 0


Профилът на туриста през лятото на 2015 г. остава сходен с този от предходните сезони. Най-активни са семействата с деца, следват компаниите от млади хора и по-възрастните двойки. Интересен таргет са гостите, които организират морската си ваканция около посещение на музикални или други събития. Тенденцията не е нова, но дава все по-сериозно отражение върху пазара – в успешната симбиоза между класическия летен и фестивалния тип туризъм се крие големият потенциал, който експертите виждат.
„В Созопол, например, се провеждат два големи културни фестивала, по време на които туристическият бранш в региона се радва на огромна посещаемост, при това и двете събития не са в най-активния сезон, а по-скоро в периферията на лятото. Сходен е и ефектът при провеждане на мащабни културни мероприятия в близост до града”, обяснява Илиян Маринов от компанията Green Life Resorts . Лесният достъп от София до южните крайбрежни части също са силен катализатор за развитие на своеобразен тип туризъм – краткосрочния. При него хората често използват уикенда, за да съчетаят културно събитие с кратка морска почивка”.
Големите концерти, дори кратките DJ събития привличат туристи, които традиционно и по много причини избират Гърция или Турция. Някои мероприятия са притегателна сила дори за чуждестранни гости.
“Вече имаме почти пълна заетост за седмиците преди и след Spirit of Burgas. Винаги сме напълно заети в седмиците на Аполония. Виждаме, че фестивалният туризъм би могъл да се превърне в ключово предимство на българските курорти пред гръцките, където културните мероприятия не са силно застъпени. В същото време, посочват от Green Life Resorts, е важно правилно да се определят целевите групи на този потенциален пазар, за да се използва пълният му капацитет.

 


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg