АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Корпоративни новини от България
Подписан е договор между „София Тех Парк“ АД и „Уолтопия“ ООД за учредяване право на строеж за изграждането на „Административна сграда с обществени функции“ (Колайдър Активити Център) върху терена на „Научно-технологичния парк“.
Компанията получи сертификат за инвеститор клас А в областта на високите технологии и иновациите За изграждането на R&D центъра са предвидени 4 млн лв. от инвестицията, чийто общ размер е 15 млн. лв. Очаква се съвместният проект да разкрие около 100 нови работни места. Целта на R&D центърът е да създаде ново уникално звено за приложни научно-изследователски дейности, които да бъдат в подкрепа на бизнеса на „Уолтопия“ - архитектурни и инженерни дейности, технически изпитвания на продуктите, тестова катерачна зала за анализи. Така компанията ще доразвива специфични технологии в производството на катерачни стени и по този начин ще затвърди позициите си на международен пазарен лидер на иновативни продукти.
През март 2014 г. Спиди АД обяви, че има предварително споразумение за придобиване на 100% от капитала на „Дайнамик Парсъл Дистрибюшън” СА (Румъния) и 100% от капитала на „Геопост България” ООД. Двете дружества са дъщерни на френската компания ГеоПост СА и турската Геопост Юртичи Карго Сервизи АС и оперират на румънския и българския пазар на куриерски услуги. Двете придобивания са на стойност от 26,4 млн.лв., а първоначалните инвестиции в Румъния ще възлязат на 6 млн.лв. Общата инвестиционна програма от 32,4 млн.лв. ще бъде финансирана с увеличение на капитала и инвестиционен заем. Компанията обяви, че увеличава капитала на дружеството с до 20,45 милиона лева чрез издаване на 889 320 акции с емисионна цена от 23 лева. Дружеството планира да изтегли и 7-годишен инвестиционен заем в размер до 13,1 милиона лева, за да дофинансира инвестиционната си програма. Продажбите на шведската верига магазини Hennes & Mauritz (H&M) в България са се увеличили през първото тримесечие на фискалната година с 59% до 73 млн. шв. крони (8.3 млн. евро), обяви компанията в своя финансов отчет. В български левове повишението е 52% за периода (който е до края на февруари). Над 712 млн. лева данъци за 2013 година внесе в приход на държавния бюджет Булгартабак холдинг, съобщиха от пресцентъра на компанията. Платените от фирмата косвени данъци са в размер на 691 млн. лв., от тях акцизите са 604 млн. лв., а ДДС - 88 млн. лв. Авиокомпания easyJet превози над 43 000 пътници през първата година на линията София-Берлин Шьонефелд. Превозвачът откри маршрута на 2 април 2013 г., добавяйки още една възможност за директен полет от българската до немската столица. Профилът на пътуващите показва, че 47% от общия брой пътници пристигат от Берлин, докато заминаващите от София възлизат на 53%. 15 на всеки 100 пътници използват еasyJet за бизнес пътуване от София до Берлин. easyJet продължава да оперира линията три пъти седмично във вторник, четвъртък и неделя със самолети Airbus A-319 или А320. „
Billa България разширява асортимента на собствената си марка Billa, като ще продължи да разработва типични за българския пазар продукти и вкусове. Голяма част от продуктите се произвеждат от български производители. Сред новите продукти, които ще се предлагат, са мед, сушеница, шунка, брашно, съобщиха от агенция M3 Communications.
Всеки един продукт от линията на собствената марка Billa се уточнява след редица проучвания и тестове. Първо се определят най-харесваните марки в съответните категории, след което клиентът сам посочва предпочитания от него продукт и качество, като разработените варианти на дадения продукт преминават редица тестове.
Марката Billa предлага над 100 хранителни продуктa с качество, но на по-ниска цена – минимум от 10-20%. Изследване, проведено в началото на тази година, установи, че марката достига 98% познаваемост сред клиентите на веригата. В сравнение с другата собствена марка – Clever, която предлага на пазара над 250 артикула на ниски цени, целта на продуктовата линия BILLA е да предостави продукти с изключително качество, но на значително по-ниска цена в сравнение с други висококачествени марки.
Българските цигари
остават най-предпочитани от потребителите в страната въпреки лекото свиване на пазара, показват данните на компаниите от сектора за миналата година, цитирани от в. Труд. Родните дружества държат 44 на сто от пазара, като 32,6% се падат на “Булгартабак”, а 11,4% - на “Кингс табако”. Общият обем на продадените у нас цигари през 2013 г. е 11,5 млрд. къса при 11,6 млрд. година по-рано, отчита Агенция “Митници”. Внесеният в бюджета акциз върху тютюневите изделия е 1,8 млрд. лева. Почти половината от продадените цигари - 45,2%, са на цени до 4,60 лева за кутия. Най-ниски са продажбите във високия ценови сегмент - над 5,10 лева за кутия. Те заемат едва 11,9 на сто от пазара.Tweet |
|