EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Край на ферибота Варна-Иличовск-Поти/Батуми

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Край на ферибота Варна-Иличовск-Поти/Батуми

mail16:07 | 23.11.2009прегледи 3468 коментарикоментари 0


Украйна  е започнала процедура по денонсиране на тристранното споразумение с България и Грузия за съвместна  експлоатация на железопътно-фериботната линия между пристанищата Варна-Иличовск-Поти/Батуми по инициатива на  украинската корабоплавателна компания Укрферри, съобщи днес украинското електронно издание adviser.ru/ua_news, позовавайки се на източник  comments.com.ua., цитирана от БТА.
Миналата седмица президентът на Укрферри (Одеса) Олександър Курлянд е изпратил до украинския първи вицепремиер Олександър Турчинов поредно писмо, в което посочва, че споразумението "не отговаря на националните интереси на Украйна".
Споразумението, подписано на 17 април 1999 година, потвърждава подписаните през 1996 година двустранни украинско-грузински и украинско-български споразумения, посочва изданието. Според документа два ферибота на Български морски флот (БМФ) - "Героите на Одеса" и "Героите на Севастопол" - получиха право да участват в превозите между Украйна и Грузия.
Конфликтът между корабоплавателните компании възникна миналата година след приватизацията на параходство БМФ /(70 процента от акциите купи германско-българският консорциум Кей Джи маритайм шипинг (КJ Maritime Shipping), а останалите 30 процента запази държавата). От 1 май 2009 година  българската
компания едностранно прекрати действието на Инструкциите за взаимни морски разплащания. Според този документ разпределението на доходите между Укрферри и БМФ става пропорционално на броя на рейсовете, спазвайки принципа на паритета. Но в условия на криза бяха установени пропуски в полза на товарите на Укрферри и българите предложиха да бъде намерено решение на проблема. Освен това Курлянд определи действията на БМФ като "подписване на договора за превози по несъгласувани тарифи". През август БМФ определи като свой агент в Украйна одеското дружество ЗАЕ Пласке. Тази компания едва неотдавна подписа споразумение с Укрзализниця за плащания за използваните вагони, контейнери и други услуги по направлението Иличовск - Варна, Иличовск - Поти/Батуми и Керч - Поти/Батуми. 
Въпреки факта, че разпределението на приходите е въпрос  изключително на двустранните отношения между двете компании, Курлянд моли вицепремиера да възложи на министерството на комуникациите и на Укрзализниця временно да забранят приемането на товари за превозване по ферибота Иличовск - Поти/Броди по
договори с БВФ или на негови представители до получаване на потвърждение от Укрферри за изпълнение от страната на БВФ на клаузата от споразумението за разплащането и съгласуването на тарифите, отбелязва comments.cpm.ua.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg