АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Крафт-пивоварни в битка за оригинални имена
Крафт-пивоварите в САЩ вече изчерпа възможните вариации на думата "хмел" (hop), в комбинация с имена от поп-културата – Хмеловете на гнева, Хмелоблизалка, Hop Drop n' Roll. Или пък Hopivore, Aurora Hoppyalis, Hoptimum, Hopsecutioner and Notorious H.O.P., пише The Wall Street Journal.
Производителите на пиво минаха също през животинското царство, в търсене на хващащи имена за напитките си. Стотици бири вече бяха кръстени на мечки, лосове и дори катерици. И дори включиха в имената си исторически препратки и природни забележителности.
С повече от 4600 крафт-пивоварни в САЩ, всяка с по много отделни бири, всяка заигравка и шега вече беше използвана в търсенето на креативни имена. След като възможностите малко по малко бяха изчерпани, пивоварите все повече навлизат в съдебни битки, за да защитят имената на бирите и пивоварните си от кражба.
Някои от тези битки включват тази на компанията Maine's Wash Ashore, която има проблем с опита на заявка на името Washed Ashore от конкурентна пивоварна; спор за сходни изображения на Йети между Денвърска пивоварна и Red Yeti пивоварна от Индиана; или пък възраженията на Shed Brewery от Вермонт срещу чуждата регистрация на бирата Brew Shed. Всички спорят за всичко – от шотландски рокли до йога термини, та чак до собствеността на думата "идиот".
"Буквално свършваме незаетите думи в английския език", казва Брендан Палфриман, адвокат от Сиракуза, щата Ню Йорк, който се занимава с дела за запазени марки.
Модерният бум на крафт-пивовари набра скорост след средата на 90-те години, като обви със слава ранни пионери като Самюел Адамс, създател на Boston Beer Company и др.
Двадесет години по-късно, американците продължават да показват непресъхваща жажда. Нови пивоварни се появяват със скорост от около две нови всеки ден, по информация на Асоциацията на пивоварите. Крафт-бирите сега имат 12% дял от консумацията на бира в САЩ в обем и близо 21% от приходите на бирната индустрия./Регал
Tweet |
|