АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Краят на легендата Lancia
Името Lancia Delta Integrale още всява респект по рали отсечките. Aurelia Spider може да бе и колата на Бриджит Бардо за разходка по Френската Ривиера, а Flaminia и Flavia се конкурираха с Jaguar и Maserati. Но всичко това вече е история. Серхио Маркионе, изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles, е решил да извади бранда от портфолиото и до две години ще има само един модел Lancia, който ще се предлага в Италия, съобщава Automotive News.
В същото време най-накрая повече пари ще получат компаниите Alfa Romeo и Maserati за увеличаване на гамата. В следващите 5 години ще бъдат инвестирани 55 млрд. евро във всички марки, а причината за изваждането на Lancia от този план е липсата на разпознаваемост извън Европа.
Производството на Delta приключва тази година, а Chrysler ще спре да поставя емблемата Lancia на Voyager. Така до 2016 г. ще остане само Ypsilon, който ще бъде освежен, но продаван само в Италия.
Fiat не е коментирал съобщенията в пресата, но липсата на бранда Lancia при обявяването на 5-годишния инвестиционен план говори достатъчно. Веднага бе организирана петиция на феновете за спасяване на бранда, подписана от 3000 души. Група във facebook с име "Да на Lancia, не на Маркионе", има 9000 фенове.
Миналата година са продадени 75 000 автомобила Lancia, а прогнозата на Fiat е за 80 000 покупки на Chrysler и Dodge в Европа до 2018 г. На предходния план на Маркионе през 2010 г. се предвиждаха 300 000 продажби на Lancia.
По ирония на съдбата компанията, основана през 1906 от Винченцо Ланча, ще навърши 100 години точно когато дойде и нейната кончина.
Тази година от автомобилната карта ще изчезне и друго име - Holden, австралийското подразделение на GM, което е на 69 години./Агенция Speed-Press
Tweet |
|