АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кризата не попречи особено на газираните напитки
Въпреки многобройните „за” и „против”, категорията „Газирани безалкохолни напитки” остава изключително популярна сред българските потребители, особено през летните месеци, съобщава сп. Progressive, специализирано издание за търговия с бързооборотни стоки, което се основава на данни от представително омнибусно изследване. То е проведено през март 2010 година от агенция Синовейт сред население между 15 и 69 години, живеещо в градове и села с население над 1000 души.
Заради влиянието на икономическата криза и сезонността на продукта се наблюдава известно свиване на пазара – делът на най-активните потребители (които пият газирани безалкохолни напитки веднъж дневно или по-често) почти двойно намалява в сравнение с м. май 2008 г. (от 41 на 26%).
През последните 2 години пазарът е загубил най-много активни потребители сред хората на възраст 30–39 години, но и сред по-младите (20–29 години).
Средната честота на консумация остава най-висока в големите градове (с над 100 хил. жители) и постепенно намалява в по-малките населени места.
Що се отнася до разпределението на отделните марки газирани безалкохолни напитки, тук няма изненади – марката „Кока-Кола” убедително води класацията за най-предпочитана марка за 50% от потребителите в категорията. Тя е и единствената, която подобрява представянето си в сравнение с резултатите от 2008 г.
На второ място отново е марката „Дерби” със сходен резултат в сравнение с предходната вълна, а на трето място се нарежда марката „Фанта”, която губи няколко процентни пункта. Въпреки така посочените резултати не бива да се пренебрегва и цялостният спад на пазара – имайки предвид този факт и гледайки данните като абсолютни стойности, като цяло може да се каже, че „Кока- Кола” запазва същите резултати, регистрирани преди две години.
Tweet |
|