EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Кризата привлича дискаунт вериги в България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кризата привлича дискаунт вериги в България

mail16:27 | 05.01.2010прегледи 2024 коментарикоментари 0


2010 ще бъде годината, през която веригите за продажби с намаление (дискаунт вериги) ще завладеят трайно българския пазар на търговия на дребно, особено при хранителните стоки, според анализ на консултантската компания Colliers International, цитиран от БТА. В България вече има три вериги за евтини хранителни стоки –Kaufland, Plus и Penny Market. Всички те следват стратегията първо да навлизат в по-малките градове на страната, а след това да се установяват и в големите.
От трите вериги компанията Kaufland  вече е развила мрежа от 26 хипермаркета, а другите две предвиждат да удвоят магазините си в страната през 2010 г. Техният конкурент Lidl също планира да открие първите си търговски обекти в България през следващата година, допълват от компанията.
За активното развитие на веригите с намаление спомага глобалната икономическа ситуация, която стимулира домакинствата да търсят начини да оптимизират разходите си, коментират експертите от Colliers.
Втори фактор е ниската степен на проникване на дискаунт-веригите в страната в сравнение с други държави от Централна и Източна Европа. Тази ситуация предоставя добри възможности за растеж на компаниите от бранша, поради което се очаква те да продължат да следват стратегиите си за развитие.
През 2010 г. ще има и друга тенденция – откриването на първите магазини на нови световноизвестни гиганти за облекла и аксесоари. Сред тях са пет от брандовете на испанската Inditex Group – Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull and Bear; немската компания Peek&Cloppenburg; фрeнската компания за козметика Sephora; австрийската верига за обувки Humanic и американската фирма за модни стоки GAP.
Положително развитие за втората половина от 2010 се очаква на пазара на търговските площи в България поради факта, че Западна Европа е пред преодоляване на кризата.
Това следва да мотивира водещите световни марки, които все още не присъстват на пазара през 2010 година, да преразгледат плановете си за експанзия и да се възползват от настоящите изгодни условия в България, смятат и от агенция Forton International.
Близо 416 000 кв.м. са новите търговски площи, които се очакват през 2010г. в цялата страна, се казва в анализ на агенция.
Въпреки очакването, че големи модни марки и дискаунт веригите ще продължат успешното си развитие от 2009, търговските центрове имат нужда от повече успешни търговци, които в по-голямата си част през отминалата година срещнаха сериозни икономически затруднения, предвид пониженото потребление на населението и забавеното кредитиране за разрастване.
„Големите вериги, които вече са стъпили на българския пазар, продължават експанзията си по план, но по-малките компании се борят за оцеляване и по-скоро преговарят за отстъпки в наемните нива, отколкото за нови локации. Поради това бавната реализация на почти всички търговски проекти ще продължи без промяна поне през първата половина на 2010”, коментира Димитър Киферов, мениджър търговски площи във Forton International.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg