АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Круизните пътувания не са популярни в България
Интересът към пътуването с круизни кораби на туристи от цял свят не е намалял сериозно по време на световната икономическа криза. Това заяви пред радио Фокус - Бургас Владимир Караджов - представител за България на фирмата, която обслужва пристигащите у нас круизни кораби. Този тип пътуване, обаче, не е особено популярно в България.
„Продължават да пътуват хората. Там най-малко ги е засегнала кризата. Тези кораби са построени вече и струват страшно много пари, и компаниите, които са вложи пари в тези кораби, в момента свалят цените на круизните пътувания, за да запълнят свободните кабини с пътници, и да могат корабите да пътуват”, посочи Караджов.
Цените са паднали между 30% и 40 %, като стойността на всяко едно пътуване зависи от класа на кораба, лукса, който предлага на пътниците и района, в който се извършват туристическите пътувания. Караджов каза, че круизният кораб, който пристигна преди дни в Несебър, е с нисък клас и един от най-евтините. „Той е много стар и не е критерий за този вид бизнес”.
На въпрос колко струва най-евтиния билет Караджов каза, че това е относително и зависи от района, в който се осъществява пътуването. „В района на Карибите са най-евтините круизи, които за една седмица в момента могат да струват между 300 и 500 долара със супер луксозни кораби. В Средиземно море круизите са по-скъпи с около три пъти. „Зависи от дестинацията и всяка дестинация си има цена, и всеки кораб като лукс, и качество на обслужване също си има цена”, каза Владимир Караджов.
Този летен сезон в Несебър са планирани над 40 посещения на туристически кораби. По думите на Караджов, обаче, корабите като съдове са около десет, а едва 5-6 са истински кораби, които отговарят на високия стандарт за круизни пътувания. Ако тези високи изисквания за качество са спазени, то един ден на такъв кораб започва от хиляда долара. На въпрос дали да очакваме добър сезон за круизните пътувания, Владимир Караджов посочи, че този вид пътувания не са били популярни в България и сезонът никога не е бил добър. За това влияние оказват и съседните на нас черноморски страни като Румъния, Украйна и Русия, където пристанищните такси са много високи и круизните кораби ги избягват. Според Караджов и държавата не прави нищо, за да привлече този вид туристи към нашата страна, а бизнесът се крепи единствено на ентусиасти. За да бъде наречен бизнес този вид пътувания, то в едно пристанище трябва да има около 150 посещения на круизни кораби, а в момента и в Несебър и Варна са много по-малко. Държавата не е похарчила нито един лев, за да рекламира този вид туризъм, посочи още Караджов, а тези туристи могат да оставят много пари при посещенията си. „Един такъв кораб,пристигнал във Варна или Несебър, остава на ден между 100 и 150 хиляди долара. Няма такова предприятие нито във Варна нито в Бургас, което за един ден да изкара толкова пари”, каза Караджов.
Tweet |
|