АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кръстовището при Семинарията отворено
Кръстовището на две нива при булевардите „Пейо Яворов” и „Стоян Михайловски” при сградата на Софийската духовна семинария от днес е отворено за движение. Реализирането на проекта има няколко положителни ефекта. След пускането му преминаването на превозни средства ще става за две минути. Преди да изграждането му, за придвижването на един автомобил са били необходими между 15 и 17 минути. Очаква се положителен ефект за екологията на града – намаление на вредните емисии с около 40%.Това каза днес кметът на София Йорданка Фандъкова. Работата по идейният проект за кръстовището на две нива на булевардите„Пейо Яворов” и „Стоян Михайловски”, е започнала по време на мандата на Бойко Борисов като кмет на София. Строителството на кръстовището започна през октомври 2013 г. и продължи до юли 2014г.
Кръстовището на две нива е продължение на вече изграденото съоръжение от същия тип при Телевизионната кула. Чрез естакадата при Семинарията се осъществява безконфликтно провеждане на движението по бул. „Пейо Яворов” над бул. „Стоян Михайловски”. Тя осигурява и връзката с бул. „Черни връх”, която преминава над бул.„Симеоновско шосе”, покрай болница „Токуда” по ул. „Сребърна” до бул. „Черни връх”, а като следваща стъпка е предвидено разширението на бул. „Черни връх” до Софийския околовръстен път. Кметът Фандъкова каза също, че на 1 август се планира да започне изграждането на метрото – разширението по бул.”Черни връх” доул.”Сребърна”.
Булевард „П.Яворов” се характеризира със средна разделителна ивица с препоръчителна ширина 2 м, обособени в „джоб” спирки за обществен транспорт, проектна скорост 60 км/ч. Габаритите на страничните платна за движение – бул. „Пейо Яворов” – юг, бул.„Пейо Яворов” – север, бул. „Н. Й. Вапцаров” – юг, и „Н. Й. Вапцаров” –север, са с размери 2x3,25 м. Проектът включва и булевардите „Симеоновско шосе” и „Стоян Михайловски”. Една от най-интересната част от проекта е естакадата. Пътното платно на моста е с обща ширина между корнизите 18,2 м, коитовключват съгласно нормативните изисквания две платна за автомобилно движение с ширина по 7 м, разделителна ивица междутях с ширина 2 м и тротоарни блокове. За да бъде стройна и елегантна естакадата, тя се изгражда като непрекъсната греда с постоянна конструктивна височина с единични осови дължини на отворите 28+3x35+28 м и обща дължина 161 м. Приета е технология на изпълнението с предварително напрегнат бетон, положен на място върху подпорно скеле. Предварителното напрягане на конструкцията се извършва след бетонирането. Изградена е и шумозащитна стена, разположена върху западния край на пътното платно на моста и прилежащата му подпорна стена от към южния устой. Важна част от пътното платно на естакадата е отводнителната система. Тя се състои от тръбни отводнители със странично оттичане и колекторни тръби в пространството между двете ребра на конструкцията, отвеждащи водите до устоите и уличната канализация. Въведена е и система от интелигентни светофари, които чрез датчици вградени в пътното платно, приемат сигнали за обема на трафика и успяват да направят максимално адекватна организация на движението. Строителството включва и нов пешеходен подлез, който е връзка за преминаване между кв. „Лозенец” и Борисовата градина. В него е изграден и асансьор за достъп до парка на трудноподвижни хора и майки с детски колички. На ново е изградена инженерна инфраструктура. Построен е новводопровод – почти 1 км и 1,5 км канализационна мрежа, както и около 600 м електропреносна и комуникационна инфраструктура. Ще продължи работата по изграждането на тротоара към сградата на Семинарията, както и ремонта на оградата на висшето училище.
снимки: ГЕРБ, Столична община
Tweet |
|