АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кунева: Потребителите нямат доверие в държавата
Потребителите нямат доверие в държавата, заяви днес еврокомисарят по защита на потребителите Меглена Кунева по време на дискусията "Училище за потребители" в София. Държавата обаче я е грижа за потребителите.
Меглена Кунева изтъкна като пропусната възможност това - страната ни да превърне в държавна политика защитата на потребителите, възползвайки се от факта, че именно българският комисар отговаря за този ресор.
"Не се случиха няколко много силни примера от страна на Комисията за защита на конкуренцията. Всички знаем, че има монополи в България. Кои са големите случаи на Комисията за защита на конкуренцията, настина ли няма, ако е така дайте да
направим един дебат, който да заключи, че всичко у нас е идеално и пазарът функционира прекрасно", заяви Кунева.
Колко хора пострадаха от енергоснабдяването, попита Кунева и добави и въпроса кои са делата в съда, свързани със защита на потребителите. Фактът, че ние сме едни от най-недоволните в Европа по отношение на защитата на потребителите, а най-малко се
оплакваме и има най-малко дела - това заслужава да влезе в параграфа "какво не се случи у нас", коментира Кунева.
От началото на следваща година започва масирана кампания за правата на потребителите, финансирана от ЕС, каза еврокомисарят.
Дали досега в България някой е отчел на икономическо ниво как работи законът за защита на потребителите, попита Кунева. Лошо е, когато всеки месец си излъган с пет или десет лева от доставчик на услуга, това е неправомерна печалба, коментира тя.
Кунева е предложила нова директива за защита на правата на потребителите, която се надява да бъде приета през идната година.
Еврокомисарят посочи, че прилагането на правилата по принцип изостава. Тази година са направени проверки, свързани с интернет, в 27 страни, които по думите й се оказаха силен и иновативен начин за европейско правоприлагане. Искам да продължим да правим проверки в България, за да видим доколко работи даден закон, каза Кунева.
По думите й всички направени от ЕК изследвания могат веднага да се проучат и употребят в България. Тя призова това да стане, за да се доближи практиката в България до най-добрата европейска практика.
За България онлайн-пазарът е много решителен, но широколентовият интернет е за да правим икономика, не само да четем вестници. Рекламата онлайн в момента е единственият възходящ бизнес, отбеляза Кунева.
"Европейският единен пазар на дребно на практика още не се е състоял", смята тя.
Кунева ще има срещи с президента, с председателя на парламента и с министъра на икономиката, енергетиката и туризма.
Дамян Лазаров - председател на Комисията за защита на потребителите, каза, че голямото предизвикателство е прилагането на нормативната база. Необходимо е доверието на потребителя.
Важно е да знаем, че като потребители имаме власт, а тя не е малка - търговецът не може да съществува без нас, отбеляза Лазаров.
Tweet |
|
Mтел не корекни с клиентите си претискат ни отвсякаде и винаги те са прави.Хванати сме в капан от които неможем да излезем ако никои не ни защити.Имам големи сметки които не сам изговорила . Подадох жалба 3 месеца ме бавиха и днес ми казаха да ги платя че за тях съм ги изговорила.А за мен това са космически сметки.Посаветваите ми към кого да се обърна.Вх. номер 31133 и31144