EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Къде и защо пробиват БГ фирми

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Къде и защо пробиват БГ фирми

mail18:00 | 31.10.2011прегледи 7830 коментарикоментари 1


  

 

Ива Стойкова

363 договора, 278 предприятия, 30 участия, 12 страни. Пет търговски мисии в Германия, Испания, Финландия, Белгия, Виетнам с участие на 67 предприятия от секторите: ИКТ, биопродукти, мебели, машиностроене, хранително-вкусова промишленост.
Това е само част от статистиката, предоставена на EconomyNews.bg от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия. Български фирми пробиват на чуждите пазари, подпомагани от ИАНМСП. Кампанията в подкрепа на МСП, която се провежда от Агенцията в последните две години е по проект „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”. Проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007-2013.
Фирмите, които участват на международни специализирани изложения са от различни приоритетни сектори, като една от основните цели е развитието на експортния им потенциал.
Участващи на всяко едно международно изложение имат за цел да получат допълнителна информация за регулациите и спецификите на съответния пазар, както и за дистрибутори и съществуваща дистрибуторска мрежа. Създават нови бизнес контакти, обменят добри практики и следят тенденциите за развитието на съответния пазар, сключват договори за износ, съвместна дейност, франчайзинг или друга форма на бизнес сътрудничество.
В проведените 39 изложения от началото на тази календарна година над 90 % от участвалите МСП са напълно удовлетворени от участието си и от проведените двустранни срещи.
За 1-ва проектна година са сключени 363 договора, в резултат от участия в международни изложения и панаири, организирани по проекта.
През първата година от изпълнението на проекта са организирани 30 участия в 12 държави в международни специализирани панаири и изложби с участие на 278 предприятия, които са разпределени както следва:


През втората проектна година в Индикативната програма по тази дейност са включени 45 международни панаири и изложби в 18 държави (в ЕС – 7 и в страни извън ЕС – 11), които обхващат 12 бранша.
Разпределение на проявите по държави (в червено са оцветени онези държави, в чиито изложения българските МСП участват за пръв път):


Планираните участници за втора проектна година са 383, до момента са проведени 18 участия с общ брой участващи предприятия 161, на обща изложбена площ 2132,25 м2.
Оказаното съдействие включва предварително планиране и подготовка на участията, договаряне на условията с организаторите на панаирите и изложбите, реклама, разпространение на информация за българското участие и представените фирми, изграждане и аранжиране на националните щандове, организиране на съпътстващи промоционални прояви, съдействие на фирмите по време на проявата, анализ на получената информация от анкетните карти, попълвани от българските изложители.
Общо (през периода април 2010 - октомври 2011) са организирани 52 участия на български малки и средни предприятия в международни панаири и специализирани изложби.
Със средства от националния бюджет са реализирани участия в 4 специализирани изложби, в които са участвали 24 предприятия.
Търговски мисии
С изпълнението на дейността по организиране на търговски мисии в чужбина и на двустранни срещи и бизнес форуми в страната се цели да бъдат подпомогнати малките и средни предприятия, които притежават потенциал и разработват конкурентни продукти, при установяването на преки контакти с потенциални чуждестранни партньори. Индикативните програми за тези прояви се изготвят на основата на постъпили предложения от бизнес средите, предложения от ръководителите на СТИВ, както и от МИЕТ.
Търговските мисии в чужбина обикновено са съпроводени с провеждането на двустранни бизнес срещи, форуми и може също да включват посещение на специализирано изложение. Тези прояви се характеризират с концентриране на интереса върху конкретна страна, група страни и пазари. Тук се включват и прояви за промоция на типични български продукти на външни пазари и представяне на търговско-икономическия потенциал в различни сектори.
На участниците в търговските мисии ИАНМСП осигурява самолетен билет, трансфери, хотелско настаняване за един представител от предприятие участник. Агенцията организира двустранните срещи и осигурява също логистиката на място.
За периода до април 2012 г. по тази дейност са планирани 32 търговски мисии, а за целия период на проекта техният брой е 60. Индикативната програма за втората проектна година е публикувана на интернет страницата на агенцията.
До момента Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия организира пет търговски мисии в Германия, Испания, Финландия, Белгия, Виетнам с участие на 67 предприятия от секторите: ИКТ, биопродукти, мебели, машиностроене, хранително-вкусова промишленост. До средата на ноември ще бъдат проведени още две търговски мисии в САЩ и Китай, с участието на 30 фирми – производители на козметични продукти и мебели.
Въз основа на анализа на попълнените анкетни карти от участниците може да се направят следните изводи относно резултатността на дейността:
-фирмите провеждат до три пъти повече срещи от очакваните
-от 50 до 70 % от участниците постигат договорености с цел подписване на договори;
-около 30 % от фирмите успяват да договорят освен осъществяването на износ и стартиране на съвместна дейност.
 


 
Коментари
 
blackmore - 02-11-2011 г. 10:01:19

Суха държавна статистика... истината е, че предприятията пробиват и на много други места, но подобни агенции само лапат и нищо не правят за тях... няма подпомагане на бизнеса в България от тази гледна точка, само се сбират по коктейли да дрънкат празни приказки и да харчат народна пара...

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg