EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Къде е скокът при Business Intelligence?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Къде е скокът при Business Intelligence?

mail15:00 | 11.05.2010прегледи 1124 коментарикоментари 0


През последните няколко години Business Intelligence (BI) технологиите навлязоха трайно във фокуса на ИТ мениджърите, поради своята способност да намаляват разходите и да повишават ефективността на екипите и на управленските решения.
У нас пазарът се развива с бързи темпове, като се очаква възходящият тренд да продължи и през 2010 г., въпреки кризата.
Ето някои от ключовите тенденции, които ще движат BI сектора през тази година:

Мобилен достъп до бизнес анализи

Най-бързо развиващата се тенденция при Business Intelligence софтуера през следващите години се очаква да бъде достъпът им през различни мобилни платформи - от популярните операционни системи за смартфони Android и iPhone OS, до най-новото мобилно устройство на Apple – iPad. Това ще позволи на мениджърите, консултантите и мобилните търговски екипи да достъпват в реално време информация за продажбите, за най-търсените стоки, пазарните тенденции и ключовите показатели за ефективност.

Повече приложения от външни разработчици

Появяват се все повече готови приложения, базирани на различни BI продукти, които улесняват работата на клиента в конкретни области, помагат му да взима бързо решения по стандартни казуси и подобряват обслужването на неговите потребители. Този процес се улеснява както от все по-усъвършенстваните инструменти за разработка, създавани от компаниите за Business Intelligence решения, така и от натрупаното от внедрителите специфично ноухау относно нуждите на клиентите в различни икономически сектори.

От лукс към масов продукт

Повечето български фирми не са големи според западните стандарти и мениджърите им до скоро не възприемаха Business Intelligence като критичен елемент от успеха на една бизнес система. През последните една – две години обаче тази тенденция се променя с бързи темпове, поради налагането на по-гъвкави и ценово достъпни BI решения, които се внедряват за изключително кратък период, без ограничение за броя на работните места и имат много по-бърз период на възвращаемост в сравнение с традиционните системи.

BI in the Cloud

Очаква се скоро Business Intelligence предложенията от типа SaaS (Software as a Service – софтуер като услуга) и Cloud (решения тип „облак“) да откраднат значителна част от приходите на on-premise доставчиците в световен мащаб. Според някои анализатори именно през тази година SaaS – базираните BI системи ще се превърнат в масов продукт, поради значителните ценови предимства, които предлагат, без компромиси по отношение на функционалността. У нас обаче този тип решения ще навлязат по-бавно, поради традиционното недоверие на българските мениджъри и желанието им критичната бизнес информация да се съхранява в самата компания. В световен мащаб можем да очакваме придобивания на нови комании, предлагащи BI системи, като услуга, от водещите Business Intelligence играчи.

Интерактивна визуализация

Business Intelligence решенията ще спечелят много от последните нововъведения в потребителските интерфейси, като SilverLight, Adobe Flex, AJAX и дори Google Maps, както и вградените в новите смартфони мълтитъч технология и акселерометър. Всички тези иновации вече започват да се използват от разработчиците на BI системи, променяйки изцяло начина, по който потребителите на бизнес анализи ще достъпват информацията. Google Maps например вече се интегрира изключително лесно в много BI приложения и се използва активно.

BI в социалните мрежи

Business Intelligence решенията могат да увеличат своята ефективност, ако обхванат също и информацията от взаимодействията на потребителите в социалните мрежи. С навлизането на web 2.0 технологиите в корпорациите, този тип комуникация ще играе все по-съществена роля за бизнес процесите и бъдещето на BI системите преминава през анализ на тези нови инструменти за сътрудничество, маркетинг и продажби. Това ще даде на мениджърите някои нови и неподозирани възможности, като например цялостна картинка на начина, по който циркулира информацията сред служителите или анализ на ефективността от използването на социални мрежи в бизнеса.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg