EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Лек оптимизъм на потребителите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Лек оптимизъм на потребителите

mail14:12 | 10.08.2015прегледи 903 коментарикоментари 0


През юли 2015 г. общият показател на доверие на потребителите остава приблизително на равнището си от април, показват данните на НСИ.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-малко негативна спрямо предходната анкета, в резултат на което балансовият показател се покачва с 1.9 пункта. Същевременно обаче в очакванията им за следващите дванадесет месеца се наблюдава известен песимизъм, който е по-силно изразен сред селското население (намаление на балансовия показател с 8.6 пункта).
Според потребителите, живеещи в градовете, финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца се подобрява с 2.7 пункта, докато при потребителите в селата анкетата отчита спад от 8.2 пункта. Същата тенденция се наблюдава и по отношение на очакванията за следващите дванадесет месеца относно финансовото състояние на домакинствата както в градовете, така и в селата.
Потребителите продължават да са на мнение, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо, като инфлационните им очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца. По отношение на безработицата преобладаващите предвиждания са, че ще има съкращаване на персонал през следващите дванадесет месеца, като според населението в селата то ще бъде с по-високо темпо.
През юли по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходното наблюдение.
Последната анкета отчита леко подобрение на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба , като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са благоприятни.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg