EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Леки, свежи вина! Това е новата тенденция.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Леки, свежи вина! Това е новата тенденция.

mail15:45 | 04.10.2012прегледи 2406 коментарикоментари 0


Силвия Стоядинова

Какви са последните тенденции и иновации при производството на вино, кои са най-предпочитаните вина и как се отразява кризата на сектора. Тези и други въпроси коментира за ЕconomyNews.bg Джордж Фистониш, собственик и управляващ директор на един от 50-те най-известни и големи винопроизводители Вила Мария.
Г-н Фистониш, кои са последните тенденции на пазара на вино?
Сухото бяло вино, розето и пенливите вина са любимци през последните няколко години. Потребителите изглежда търсят по-освежаващи и по-леки като стил вина. Тези тенденции често работят като цикли, преди едно десетилетие на мода бяха по тежките и танинови Каберне и Сира. Сега е висок интересът към по-лекия и рафиниран Пино ноар от Марлборо, който печели похвали в цял свят. Докато преди в ресторантите се поръчваше най-вече отлежало шардоне, сега сухите Совиньон Блан и Ризлинг намират своето място.
Една тенденция, която набира сила, е информираността на потребителите относно въздействието върху околната среда. Все повече потребители се интересуват не само от качеството на виното, което купуват, но и от факта какво влияние върху околната среда има производството на виното. В Нова Зеландия това е проблем от известно време и като загрижени за въздействието ни върху природата ние работим по една от най-стабилните програми за сертифициране (Устойчиво Винопроизводство Нова Зеландия). Така гарантираме, че околната среда не е неправомерно ощетена от производството на нашите вина. Винаги сме били в челните редици на приемането на нови технологии и практики, както и насърчаването на програми, като например Устойчиво Винопроизводство Нова Зеландия (SWNZ.)
Кои са най-новите технологии, които се прилагат при производството, и как то се промени през годините?
Един от най-важните проблеми на новите технологии е също и един от най-простите - винтовото затваряне. Буквално векове винопроизводителите разчитат на тапите да запазят техните вина свежи и защитени от външния въздух. В резултат, както най-големите, така и по-малки изби са засегнати от TCH (корк покварата) и преждевременно окисляване, тъй като тапата не винаги гарантира перфектно уплътнение. С въвеждането на винтовото затваряне ние намалихме например проблема "корково вино" от между 10-20% до практически нула. След огромно количество изследвания и тестове, нашата компания обяви корково свободна зона през 2001 г. (първата голяма винарска изба в света, която направи това) и никога не съм се съмнявал в мъдростта на този ход.
Кое е най-важното, за да стане виното хубаво?
Много просто на теория, трудно на практика – най-хубавите вина са направени на лозето. Доброто разбиране на тероара (всички природни елементи от парче земя, които се комбинират, за да направят гроздето, което се отглежда там уникално и отличаващо се), с който работите, и как това определя какво да се засади, къде да се засади, как да се реже, колко да се обезлисти, дали да се разреждат насажденията и кога да се прибира реколтата. Докато по-голямата част от теорията за лозарство може да се научи, тези тънкости се разбират единствено чрез опит. Само когато сте опознали земята си, можете да направите най-важните решения, за да се гарантира, че ще имате най-добрите плодове на разположение, за да се създаде възможно най-доброто вино.
Кризата отрази ли се на Вашия бизнес?
Тъй като вината ни се продават в над 60 страни по целия свят, не са изложени на сътресения в един или два региона. Ние бяхме засегнати, макар и в малка степен от финансовата криза от 2008 г. Като семейна компания, бяхме в състояние да определим дългосрочна перспектива. Така вместо да прекратим и възвърнем инвестициите си, за да направим акционерите щастливи за едно тримесечие, използвахме кризата като възможност, за да се развием повече от планираното. Инвестирахме в повече хора, работещи в страните, където продаваме, увеличихме маркетинговите дейности и продължаваме да държим на нашите основни убеждения – да правим най-доброто вино, което можем, като се грижим за околната среда, както и да разширяваме границите на вино технологиите и иновациите. Като се придържахме към нашите основни убеждения в комбинация с обновления и инвестиции, излязохме от кризата по-силни от всякога.
Кои са основните Ви пазари?
Като се има предвид размера на населението на Нова Зеландия, не е изненадващо, че основните ни пазари са тези, които знаят най-много за нас. В резултат на това Великобритания, Австралия и Нова Зеландия са нашите най-големи пазари, но САЩ, Канада, Северна и Източна Европа и Китай се развиват и стават по-важни всяка година.
Увеличава ли се или намалява цената на виното през последните години?
Като цяло цената на вината от Нова Зеландия леко спадна през последните 10 години, макар и като цяло цената на виното от останалата част на света леко да се е повишила. Като се има предвид високата цена на винопроизводството в Нова Зеландия, можем да успеем само с висококачествени вина. Всяка година картината се променя, тъй като преди всичко, виното е селскостопански продукт, а климатът е непредсказуем.
Какви са прогнозите Ви за пазара на вино през следващите години?
В световен мащаб, качеството трябва да продължи да расте, тъй като все повече производители имат желание да внедрят някои от новите технологии. Очакваме продължаващо нарастване на търсенето на органични и други екологично чисти вина. Нискоалкохолните вина остават интересно предложение, въпреки че може да е твърде рано да се каже дали има голямо търсене за този тип вино. От гледна точка на Вила Мария, прогнозираме растеж във всички от нашите пазари. Вината от Нова Зеландия не се ограничават до Марлборо Совиньон Блан. Имаме Пино Ноар, Сира, Мерло, Шардоне, Ризлинг, Малбек от световна класа. Има толкова много потребители, които предстои да се открият тези вина, така че бъдещето изглежда светло.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg