АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Летище Пловдив със зонална навигация



BULATSA въведе полети по зонална навигация на летище Пловдив. Планът за модернизиране на организацията на въздушното пространство на летищния контролиран район ще бъде изпълнен с публикуването на нови процедури за подход и отлитане по зонална навигация, надлежно одобрени от ГД ГВА, в качеството ѝ на национален надзорен орган.
Процедурите са разработени в съответствие с международните критерии за прилагане на зонална навигация и са първите за летище Пловдив. Чрез тяхното въвеждане се създават нови възможности за гъвкаво определяне на траекториите на полетите и условия за извеждане на маршрутите на самолетите извън зоните за провеждане на военни-тренировъчни полети, повишаване на капацитета на въздушното пространство, намаляване на разхода на гориво и вредните емисии.
Въвеждането на зонална навигация в България започна през 2012 г. с участието на BULATSA в проектите SHERPA и NASCIO, финансирани от Европейската комисия.
С въвеждането на промените на летище Пловдив завършва процеса на цялостно модернизиране на организацията на въздушното пространство и процедурите за полети на всички наши граждански летища. Това нарежда в България сред водещите в областта европейски държави - степента за въвеждане на зонална навигация в Европа към края на 2018 г. се очаква да бъде около 60%.
Промените станаха възможни и благодарение на подкрепата на Европейската комисия, GSA, Eurocontrol, ESSP, Pildo Labs и ГД ГВА.
Tweet |
|