EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Летният сезон почна слабо

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Летният сезон почна слабо

mail09:15 | 08.07.2022прегледи 1216 коментарикоментари 0


Сезонът по Българското Черноморие се забави и не стартира през май, както се случваше в предковидните години. Хотелиерите и туроператорите отчитат и юни като слаб месец. Според тях сезонът тепърва започва с отлив на туристи, много неизвестни, предизвикателства и проблеми. Войната в Украйна, нарастващите случаи на Ковид у нас, инфлацията, хаосът по летищата в Европа, забавянето в рекламата на България и липсата на персонал притесняват туристическия бизнес.

„Реално сезонът започна по-късно към края на юни и не стартира през май, каквито бяха очакванията ни. Той е по-добър от 2021 г. с 30-40% ръст на туристите, но няма да достигнем нивата на предковидната 2019 г., каквито бяха очакванията ни“, заяви за TravelNews Мартин Петков, управител на туроператора “Гоу ту холидей” ООД (Go2Holiday), който води чужди туристи у нас и представлява международния концерн ANEX Tour. Според него германците се завръщат, но не в големите обеми. От Полша, Чехия и Словакия има повече туристи в сравнение с миналата година, но нивата не могат да компенсират липсата на руснаци. Освен това се забелязва сериозен отлив на българите, които отиват в Гърция и Турция, каза Петков. Учудващо неговата компания посреща туристи и от Украйна – майки с деца, които са изпратени на почивка от мъжете си, за да се откъснат за малко от конфликта. От Беларус също няма да има гости през този сезон.

„Сезонът закъсня и тепърва започва и определено няма да бъде добър. Записванията за България в последния момент не се случиха на германския пазар през май и юни. Този сегмент се насочи към Анталия в Турция, където цените са по-ниски и дават по-големи отстъпки, както и към Испания. Семействата с деца избягват България заради близостта с войната в Украйна“, коментира Венцислав Танчев, управител на "Сън турс", който представлява германския туроператор Alltours у нас. Ръстът на немския пазар ще е 25-30% спрямо 2021 г., но спадът спрямо 2019 г. ще е около 40-50%, обясни той. По думите му от Полша има повече туристи, но не са този обем, който се е очаквал. Английският пазар върви по-добре, но няма да достигне нивата преди Ковид. Британците спасяват положението на Южното Черноморие, подчерта Танчев. Румънските туристи ги няма на Северното Черноморие, защото се насочиха към Анталия и Гърция. Българите отстъстват на юг, тъй като отиват също в Гърция и Турция.

„Хотелиерите ще видят колко им е успешен сезонът с празните каси след него“, каза Венцислав Танчев. Той прогнозира и лоша перспектива за 2023 г. „В момента върви договарянето за следващата година. Хотелиерите вдигат цените с 20% заради инфлацията без подобряване на качеството и ставаме по-скъпи от конкурентни дестинации“, посочи Танчев. За сравнение Турция покачва цените до 10% за сезон 2023.

„Германският пазар върви зле със спад от 50% спрямо 2019 г. въпреки, че очаквахме да достигнем 85-95% от нивата преди Ковид пандемията“, обяви Калин Сутев, представител на големия германски туроператор DER Touristik (към който е и ITS) и управител на „Дестинейшън Туристик Сървисис“. Той подчерта, че преди сезона са заложили 90 000 седалки в чартърни самолети, докато сега се надява да осъществят 45 000. За сравнение през 2019 г. са довели над 100 000 германски туристи. Според него войната в Украйна и закъснялата реклама на България са се отразили лошо на немския пазар.

Илия Илиев, представител на другия германски туроператор Schauinsland Reisen, съобщи, че сезон 2022 г. няма да бъде отново най-добрият за българския туризъм. „Високият сезон през юли и август дори ще бъде по-кратък от обичайното. Като цяло няма да достигнем нивата от 2019 г.“, каза той. Илиев се надява поне да имат 40-50% от обема преди Ковид пандемията.

Положението на пазара във Великобритания е по-добро след двегодишно отсъствие на британските туристи в България. „Всичко се случва месец за месец и при last minute резервации“, обяви Иван Грошев, управител на „МТС България“ и представлява британския туроператор Jet2holidays. Търсенето за Гърция, Турция и Испания е огромно сред анличаните. Хаосът по летищата и липсата на персонал за самолетите ще се отрази и на туристите за България, смята той. Грошев прогнозира, че ще се доближат до нивата от 2019 г., но все пак ще има спад с около 8%. Той се притеснява от покачващите се случаи с Ковид в България. „Това може да се отрази на резервациите и да има отлив на британци, защото страната ни като цяло е с лош имидж“, каза Грошев. Докато този проблем го няма Гърция с нейните 20 000 случая на ден през последните седмици, защото като цяло има добър и стабилен имидж.

Balkan Holidays UK, който традиционно изпраща най-много британски туристи у нас, се надява да осъществи 60-70% от обема през 2019 г., когато са дошли около 100 000 гости, обяви Александър Стоянов. „Усеща се засилване на резервациите за юли и август, като всичко ще бъде в последния момент. Но май и юни бяха по-слаби и под очакванията ни“, обясни той. Според него войната в Украйна, инфлацията във Великобритания и хаосът по местните летища се отразява негативно на записванията. По думите му България не е излъчила положителни послания и реклама през април, май и юни на британския пазар, за да намали страха и влиянието на войната в Украйна, тъй като страната ни се обвързва с региона и конфликта по Черно море. Политическата криза у нас също се очаква да се отрази на туризма.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg