EUR 1.9558
USD 1.8606
CHF 2.1010
GBP 2.3529
CNY 2.5537
you tube
mobile version

Линия 3 на метрото в София: Факти + видео

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Линия 3 на метрото в София: Факти + видео

mail07:30 | 16.10.2017прегледи 23345 коментарикоментари 0


Една трета от населението на България живее в столицата и улесненията, които предлага метрото, са предпочитани от все повече жители и гости на големия град. Инвестициите на ЕС осигуряват на хората по-бързо, комфортно и икономично придвижване, което не зависи от задръствания и не замърсява въздуха. Близо 350 хиляди души се возят всеки ден във вече действащите линии на метрото.

Хората, които ползват метрото в София са категорични, че с него пътуват удобно, пристигат бързо и не замърсяват природата. „Ползвам метрото, защото е удобно – близо до вкъщи и до работа - и избягвам трафика сутрин, ако съм с кола,“ споделя Тодор Иванов, който ползва метрото всеки ден.

Туристите в София също оценяват високо удобствата на метрото. „Определено бих го препоръчал. За разлика от това в Полша, софийското метро е директно свързано с летището. Няма нужда да търсиш такси. Не се налага да мъкнеш багажа си на ръце,“ казва Макс Губала от Полша. Ана- Мария Бесеро от Испания добавя: „Чувствам се в безопасност в метрото в София. За мен, всичко в него е наред.“

В момента се изгражда Линия 3 на метрото в София. „Техниката е съвременна. Линия 3 ще бъде оборудвана с висококачествен подвижен състав и автоматика. Средствата от ЕС помагат за по-бързото строителство на метрото и по-безопасната му експлоатация“ допълва проф. д-р инж. Стоян Братоев, Изпълнителен директор на „Метрополитен“ ЕАД.

Метрото в София се изгражда с 80% финансиране от ЕС

Новата линия на метрото предлага бърза, екологично чиста алтернатива на автомобилите

В последните години населението на София, както и броят на автомобилите, нарастват значително. Метрото, построено със съществена инвестиция от ЕС, предлага на хората една скоростна и удобна алтернатива. 

„Благодарение на метрото, в града се движат 21 хил. по-малко автомобила дневно. Сега се изхвърлят и 65 хил. тона годишно по-малко вредни вещества, защото го има метрото в града. Най-важното е, че всеки пътник, ползвайки метрото през деня, само в една посока, спестява над 20 минути,“ споделя проф. д-р инж. Стоян Братоев, Изпълнителен директор на „Метрополитен“ ЕАД. 

В момента се изгражда Линия 3. Тя ще свърже две от ключовите пътни артерии в София - Ботевградско шосе и Околовръстен път и ще улесни придвижването на хората.

12 нови станции ще обслужват пътниците, а 12 километра ще е новото трасе на отсечката. То заедно с останалата част на метрото ще намали с общо 90 хил. тона вредните емисии след приключване на строителството през 2019 г.

Етап 1 и Етап 2 от Линия 3 на столичното метро се строят със средства на ЕС

Изграждането на основната част от Линия 3 на метрото започна през 2016-2017 г. С това разширение на метрото чувствително ще се облекчи трафика в столицата и ще се осигури по-бързо и удобно придвижване на хората. Бюджетът на проекта е 500 млн. евро, като 350 млн. евро са средства на ЕС. 

Проф. д-р инж. Стоян Братоев, Изпълнителен директор на „Метрополитен“ ЕАД, сподели: „Изключително много държим на качеството на материалите, които използваме. Със средствата от ЕС можем да си позволим трайни материали, разработени специално за такъв тип съоръжения.“ 

Тази част от метрото е важна, защото свързва основните входни артерии на града с Централна гара и Летище София. Тези директни връзки ще позволят на хората, които пристигат или отпътуват от столицата, лесно да сменят различни видове транспорт: метро, влак, автобус, самолет. Линия 3 ще улесни придвижването на хората. Те ще се придвижват бързо, без задръствания и ще пристигат навреме. Близо 170 000 души на ден ще пътуват по новата отсечка. 

Източник, снимки и видео: Европейска комисия, Представителство в България


Тагове: метро, София
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg