АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Липсата на реклама спъва винения туризъм
Липсата на реклама спъва развитието на винения туризъм в страната, каза във Варна председателят на Българската асоциация на сомелиерите и виноценителите Стефка Свещарова. Тя уточни, че в страната има около 300 изби, които могат да приемат чуждестранни гости. Винените турове обаче са много малко и в тях се включват само индивидуални участници, няма масовост, тъй като голяма част от гостите предпочитат други питиета, а не вино, посочи Свещарова. По думите й един от сериозните проблеми пред бранша в страната е и това, че няма единодействие. Всеки работи сам за себе си и е редно държавата да наложи правила и да се постигне единство, каза Свещарова. Винената култура на българския потребител все повече се развива, допълни експертът. Според нея големите винпроми вече залязват и бутиковите изби, които произвеждат вино от определени региони, стават все по-актуални. Стефка Свещарова участва в откриването на изложението "Вино и храна" във Варна. На форума се представят повече от 40 български изби. В рамките на изложението е представена и ретроспективна изложба за производството на вино през вековете. Акцент в експозицията е началото на този тип бизнес във Варненския регион в края на 19 век.
Tweet |
|