EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Логистиката – изход от кризата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Логистиката – изход от кризата

mail11:50 | 29.03.2012прегледи 1167 коментарикоментари 0


Ориентирането към нови дестинации, оптимизирането на разходите, използването на нови технологии и разумните инвестиции са факторите, които осигуряват конкурентни предимства на транспортните и логистични фирми и им помагат да се развиват дори и в условията на криза. Това заявиха в София лекторите на форума MySuccess.bg in Logistics: „Изход от кризата!”, организиран от списание Enterprise. Първият практически бизнес форум, насочен към управлението на логистични, транспортни и куриерски компании, събра над 120 представители на бранша и съпътстващи го бизнеси, които дискутираха успешни идеи на водещи български и международни компании и експертен опит на мениджъри от сектора. „Споделянето на опит е ключов фактор за развитието на българския бизнес, както и за потребителите. Работим вече няколко години за това добрите компании и успешните мениджъри да споделят опит и силно вярваме, че за пазара е по-добре конкурентите да бъдат приятели”, сподели при откриването на събитието издателят на сп. Enterprise Ева Любомирова. „В периода 2007-2009 г. и ние допринесохме за „лудостта” на пазара, като направихме инвестиции за над 15 млн. лв. Хубавото е, че имахме и няколко „разумни” инвестиции – внедрена ERP система и система, която позволява да се следи разположението на всички автомобили във всеки момент и начина на управление на автомобилите от шофьорите”, разказа Христо Христов, изпълнителен директор на „Дискордиа” АД. Според Христов франчайзът е проектът на бъдещето в дейността на транспортните фирми, тъй като той ще даде силни конкурентни предимства на транспортните оператори. „Дали ще успеем да развием този модел – зависи от нас”, допълни той. Все пак той уточни, че „Дискордиа” не залага само на него, а паралелно развива и диверсифицира всичките си бизнеси. „Без професионален и много добър екип, който се обучава и развива с години, е невъзможно да станеш лидер на пазара”, посочи от своя страна Росен Димитров, директор „Контрол на системата” в СОМАТ АД. По думите му, основният разход във всяка транспортна фирма е този за гориво, който в момента е около 30%, но може да достигне и 40-50%. Димитров разкри, че в периода на кризата компанията е насочила превозите си към нови дестинации – Близкия и Среден Изток и страните от Кавказкия регион, където конкуренцията е доста по-малка, а разходите – много по-ниски. Чрез цялостна реорганизация на дейността през 2011 г. СОМАТ е постигнала 273% ръст на приходите, допълни още той.

Независимият консултант Иван Иванов, бивш търговски директор на Обединена млечна компания (ОМК), определи два основни фактора, които отчитат компаниите за бързооборотни стоки при избора на решение за транспорт на продукцията си – надеждност и цена на превоза. „Решения за логистична схема се вземат в зависимост от модела на продажби в съответното предприятие. Пазарът на бързооборотни стоки в България е много раздробен и ако логистичните фирми бъдат активни и предложат маршрути, по които стоката на различни производители да пристига по едно и също време, това ще бъде изгодно за всички”, посочи той. Николай Коджабашев, съсобственик и директор „Маркетинг и продажби” в „Транспрес” ООД, очерта основните ефекти от кризата върху пазара на транспортни и логистични услуги в България: свиване на обема на вътрешния пазар, превръщането на цената в решаващ фактор за избор на доставчик, стремеж да се отговори на изискванията на клиентите, дори и услугата да не е в традиционния за доставчика сегмент, както и огромната междуфирмена задлъжнялост. По думите на Коджабашев, развитието на интернет търговия значително е променило куриерския бизнес и начина на предлагане на услугите.„От края на миналата година се наблюдава активизиране на пазара на индустриални и логистични площи. То се предопределя от активността на чуждестранни инвеститори за прехвърляне в България на части от производства, сервизни дейности, асемблинг или центрове за услуги. Търсенето на модерни логистични площи е засилено, но в момента има недостиг на такива площи – както в Централна и Източна Европа, така и конкретно в България, където свободните логистични площи са около 5%”, каза Владимир Гюрджиев, ръководител на отдел „Индустриални и логистични площи” във „Фортън интернешънъл”. По думите му, това ще тласне предприемачите още през тази година да размразят част от проектите, спрени заради кризата. Според Гюрджиев голяма част от бизнеса е използвал годините на спад, за да изгради инфраструктура на терените, подготвени за логистични и индустриални сгради, и сега много по-лесно и бързо ще може да приключи самото строителство. Цените в момента са близо до своя минимум и не се очаква да паднат, тъй предлагането на площи е много слабо и ще става все по-малко. Много скоро ще има и недостиг на площи, което е сигнал за повишаване на цените, прогнозира експертът.
Сред участниците на форума бяха и Красен Гаров, управител на DHL Експрес България, Богдан Ставрев от „Борика – Банксервиз” АД, Стоян Таблов, ръководител бизнес отдел „Средни предприятия” ПроКредит банк, Марин Марков, „Управление на автопарка” в Булвария холдинг, и др. Предизвикателствата и тенденциите на пазара на куриерски услуги представят Снежина Казакова, изпълнителен директор на DHL Експрес, Павел Пенчев, прокурист на „Еконт експрес”, и Валери Мектупчиян, изпълнителен директор на „Спиди” АД.
Повече за форума на http://www.enterprise.bg/blog-news/ и http://logistics.mysuccess.bg/

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg