EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Магазините ще изчезнат, ако...

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Магазините ще изчезнат, ако...

mail10:03 | 26.04.2018прегледи 2584 коментарикоментари 0


Над 30% от европейците и 42% от милениумите в Европа вярват, че в следващите 10 години физическите магазини може да изчезнат. В същото време повечето от европейските потребители, и особено представителите на поколението Y (хората на възраст 25-34 години), си представят по съвсем различен начин магазина на бъдещето, в който биха пазарували. Те биха заменили онлайн пазаруването с физически магазини, които им предоставят сензитивно шопинг изживяване; които им пестят време; в които се преплитат онлайн и офлайн средата; които предлагат удобство при пазаруване като запазване на паркомясто, грижа за децата и зони за отдих; които са атрактивни и предлагат оригинални продукти.

Това показва изданието за 2018 г. на „Observatoire” („Обсерватория“) – годишно проучване на BNP Paribas Personal Finance. То разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. През 2018 година, темата му е „Милениумите и магазините: раздялата е далече“. То беше проведено в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания като бяха интервюирани близо 14 000 европейци. България е включена за втори път в проучването.

Проучването за 2018 година е фокусирано върху милениумите. Това са хората родени между началото на 80-те и средата на 90-те години на миналия век. Тяхното поколение се характеризира с полово равенство, изключително високо образователно ниво в сравнение с предишните поколения, въпреки че притежаването на диплома вече не е гаранция за заетост, и със стремеж за намиране на баланс между работата и личния живот. За целите на проучването това е групата на 18-35 годишните. Значителна част от „Observatoire” 2018 е посветена на това как милениумите биха желали да пазаруват. Имайки предвид, че те са поколението на бъдещето, проучването представя шопинг изживяването на бъдещето и как търговците трябва да се променят с цел да привлекат потребителите на следващите години.

61% от милениумите искат сензитивно и изненадващо шопинг изживяване

Данните от „Observatoire” показват, че 61% от милениумите биха пазарували във физически магазини, които им предлагат сензитивно шопинг изживяване. Например, те биха желали да тестват новите си маратонки преди да ги купят. Затова искат в магазините да има бягащи пътеки или малки баскетболни игрища, за да могат да открият най-удобния чифт спортни обувки.

Същото се отнася и за обзавеждането за баня. Поколението Y няма да е доволно ако само види как изглежда един душ. Те искат да го тестват: да видят каква е струята, да изпробват различни програми за разпръскване и така нататък. Ето защо успешните търговци в сегмента „Направи си сам“ ще трябва да осигурят тест зони в своите магазини с истински душове и течаща вода. По подобен начин, магазините за битови уреди ще трябва да осигурят възможност за тест на абсорбаторите, например.

По отношение на опциите за тест на продукти, 74% от милениумите и 72% от европейците като цяло, казват че биха оценили високо, ако тестовите зони в магазините са по-големи. Този процент е най-висок в България с 83% положителни отговори както от милениумите, така и от хората над 35 години.

В магазина на бъдещето няма да има опашки и ще може да се запазва паркомясто

Милениумите не желаят да губят време в магазините. Например 83% от тях искат да плащат по-бързо и без да чакат на опашки като в България този процент е най-висок – 92%. Друго спестяващо време подобрение, което е много важно за поколението Y е възможността за сканиране на покупките без да се налага да се вадят от кошницата. Над 60% отговарят, че подобна иновация би била много полезна.

Изданието на „Observatoire” за 2018 г. показва също, че 71% от 25-34 годишните искат и по-дълго работно време на физическите магазини. Този процент е най-висок в България с 82% положителни отговори и най-нисък в Германия с 60%. Друго удобство за милениумите е осигуряването на грижа за децата в магазините докато родителите пазаруват. Тъй като много често времето за покупки е след прибирането на децата от детска градина или училище, 49% от интервюираните заявяват, че биха избрали магазин, в който има „занималня“.

Милениумите посочват като една от причините да не посещават физически магазини загубата на време в търсене на място за паркиране. Ето защо 55% от тях биха искали магазинът на бъдещето да е с опция за резервиране на паркомясто.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044