АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Медии губят рекламата си
Над 30 европейски онлайн издания изпратиха колективно писмо до Европарламента. С писмото се предлага спиране на предложените поправки в законодателството, регулиращи конфиденциалността на данните в интернет, съобщи kaldata.com.
Писмото е подписано от ръководителите на Financial Times, The Guardian, Daily Mail, Le Monde, Le Figaro, Die Zeit и още много други.
Издателите се опасяват, че с приемането на новите поправки на практика изцяло ще изгубят доходите си от реклами, а едновременно с това технологичните гиганти като Google, Apple и Facebook ще спечелят от новия закон.
Поправките, внесени за разглеждане в Европарламента, предвиждат даване възможност на потребителите изцяло да изключат изпращането на анонимни данни за тяхното местонахождение и придвижване. Това ще бъде нова функция в браузърите, изключваща използването на cookies едновременно за всички сайтове.
Данните за посетените от потребителите сайтове са необходими за показването на таргетирана реклама. Издателите се опасяват, че с въвеждането на тези поправки, повечето потребители ще изберат новата функция и ще стане невъзможно да им се предлага подходяща реклама. С тази информация ще разполагат единствено гигантите като Google, Facebook и Mozilla.
„Като се има предвид, че 90% от европейския трафик е съсредоточен в ръцете на само четири компании – Google, Facebook, Microsoft и Mozilla, това предложение ще увеличи асиметрията на пазара между частните издания и глобалните корпорации“/24 часа он лайн
Tweet |
|