EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Медийни навици & поведение на българите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Медийни навици & поведение на българите

mail06:45 | 09.02.2017прегледи 6338 коментарикоментари 0


По поръчка на медия агенция Argent, BluePo!nt (агенция за маркетингови консултации и проучвания) реализира онлайн изследване на тема „Медийните навици и поведение на българите“.
 Един от изводите в проучването е, че телевизията се радва на широк пробив сред Интернет потребителите в страната (98,3%).
Средното време прекарано пред телевизора в рамките на един ден е около 2 часа и 45 минути.
На база на резултатите от проведеното изследване, ясно се откроява тенденцията за използване на Интернет, паралелно с гледането на телевизия (80%). 

Като най-често потребителите използват като втори екран своите лаптопи (56,4%) и смартфони(46,8%).

 Дейностите, които осъществявате онлaйн, докато гледате телевизия, са свързани основно с посещение на социалните медии и информиране.
Статистиката сочи, че потребителите използват Интернет, за да търсят допълнителна информация за различни програми и предавания, които гледат по телевизията. Това е по-силно застъпено при гледането на новини, филми и развлекателни предавания в сравнение със спортните и публицистични предавания.
Рекламите, които в най-голяма степен провокират моментен интерес и действие от страна на потребителите са на онлайн магазини, вериги магазини, филми, събития/концерти и мобилни телефони.
Преобладават потребителите, които споделят, че използват времето на реклaмните блокове за странични дейности или директно превключват канала. Делът на лицата, които осъзнато заявяват, че гледат рекламните блокове по телевизията е 21%. 

Въпреки това телевизионните реклами на подсъзнателно ниво повлияват потребителите и провокират действие – близо 90% са тези, които споделят, че са търсили информация в Интернет за даден продукт в следствие на видяна реклама по телевизията.
Рекламирането на онлайн продукти и услуги чрез телевизията определено има успех. Освен, че тези реклами провокират потребителите да потърсят допълнително информация за продукта/ услугата, 63,9% от интервюираните се съгласяват с твърдението, че се е случвало да закупят даден продукт онлайн в следствие на телевизионна реклама.
следва

снимка: Pixabay.com


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg