АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Меркел защити германските автомобилни концерни
Германският канцлер Ангела Меркел открито се противопостави на европейския проект за намаляване на въглеводородни емисии от новите коли до 95 грама на километър от 2020 година. В интервю за DPA Меркел обяснява: „Регламент, който би ощетил до такава степен производителите на големи коли, какъвто е сегашният проект на Брюксел, според мен не е разумен". "Стотици хиляди работни места зависят от германската автомобилна промишленост, включително извън нашите граници, между другото.
Това не бива да се изпуска от поглед, когато в Брюксел се обсъжда нова директива за въглеводородните емисии", допълни германският канцлер. "Някои от нашите компании, които произвеждат основно големи коли, макар да става дума за по-ефективни и по-иновативни в техния сегмент, биха били силно ощетени от сегашния европейски проект, а в същото време работни места в Германия биха била застрашени", подчерта Меркел. "За да се избегне каквото и да било недоразумение, аз съм напълно за това да се определят амбициозни цели за производителите, автомобилната промишленост трябва да даде своя принос в защитата на околната среда. Само че в тази рамка това, което се изисква от нея, трябва да бъде технически изпълнимо", заяви германският канцлер. Берлин се опитва да постигна блокиращо мнозинство, за да не допусне приемането на текст, който би задължил автомобилните компании да ограничат въглеродните емисии на колите, които произвеждат, до 95 грама на километър от 2020 година, както бе посочено в споразумение, до чието сключване се стигна трудно през 2008 година, отбелязва AFP. Европейският парламент настоява да се продължат усилията с нова цел за намаляване на емисиите с парников ефект с 68 до 78 грама на километър за 2025 година.
Снимка: Архив
Tweet |
|