АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Мерки за по-добра администрация
Съветът за административната реформа одобри документи, допринасящи за повишаването на ефективността и качеството на работата на администрацията. Приета бе Методология за провеждане на наблюдение по метода „таен клиент“, която може да се използва от всички централни и териториални администрации, предоставящи административни услуги. Повече информация за същността на метода, етапите и последващите действия може да бъде получена от методологията, публикувана на портала за обществени консултации: http://www.strategy.bg/Publications/View.aspx?lang=bg-BG&categoryId=&Id=280&y=&m=&d=
Одобрени бяха Стандарти за провеждане на обществени консултации, което е следваща стъпка в усилията за подобряване на практиката в администрацията за осигуряване участието на гражданите в процесите по вземане на решения и издаване на актове. По правило стандартите са предназначени за администрацията, която организира провеждането на различните видове консултации, но те могат да бъдат полезни и на гражданите, които ще намерят в тях основните начини за участие в консултациите.
Приети бяха и Правила, процедури и критерии за определяне на представители на гражданските организации в консултативни органи. Те имат за цел да поставят стабилна основа и унифициран подход в практиките на администрацията за привличане на гражданска експертиза в консултативните органи на администрацията. Правилата съдържат примерни процедури и критерии, по които да се извършва привличането на експерти от обществото.
Tweet |
|