АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Мерки за пътна безопасност в градовете
От около 30 000 смъртни случая по европейските пътища годишно (28 000 през 2012 г.) средно 21 % са сред пешеходците, 7 % – сред велосипедистите и 18 % – сред водачите на мотоциклети и мотопеди. 70 % от тези пешеходци са намерили смъртта си в градски райони. Налице са основания за безпокойство, защото през последните 10 години броят на пешеходците, загинали при пътнотранспортни произшествия, не е намалял в същата степен като общия брой на загиналите по пътищата. Почти половината от всички смъртни случаи при пътнотранспортни произшествия в градските райони са на пешеходци или велосипедисти.
Сред рисковете за пешеходците и велосипедистите в градовете са липсата на отделни ленти за движение, високата скорост на автомобилите и опасното поведение на участниците в движението. Отговорността е споделена: всички – пешеходци, велосипедисти и водачи на автомобили – трябва да допринасят за безопасността по пътищата, като се държат отговорно и проявяват уважение един към друг.
Комисията работи върху няколко мерки, свързани конкретно с безопасността на уязвимите участници в движението и с пътната безопасност в градските райони. Сред тях са:
- предложените нови правила на ЕС за проектирането на кабини на камиони, включително за подобрено поле на видимост на водача, аеродинамична форма и зона на деформация в предната част на кабината, благодарение на които броят на смъртните случаи сред уязвимите участници в движението като пешеходци и велосипедисти ще намалее с 300 – 500 на година;
- предстоящият пакет от мерки за градска мобилност, в който са включени разпоредби за планиране на безопасен и устойчив градски транспорт (http://ec.europa.eu/transport/themes/urban/urban_mobility/index_en.htm);
- инициативата CIVITAS за изпробване на новаторски мерки за по-устойчива градска мобилност, включително повишаване на безопасността на уязвимите участници в движението (www.civitas.eu);
по-нататъшното внедряване на съвременни технологии и бордови системи за безопасност, като например системи за откриване на пешеходци и аварийно спиране (http://ec.europa.eu/transport/themes/its/road/action_plan/its_and_vulnerable_road_users_en.htm);
- новата инициатива за тежки наранявания при пътнотранспортни произшествия (http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/serious_injuries/index_bg.htm);
действия за повишаване на осведомеността, например чрез Хартата за пътна безопасност (http://www.erscharter.eu).
Tweet |
|