АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Метро: Влакове през 2,5 минути
До 2,5 минути се предвижда да е интервалът между метровлаковете от участъка „Младост-1” до Сливница. Това каза Стоян Братоев директор на Метрополитен – София при инспектирането на новите метровлакове за софийското метро, предаде репортер на Агенция „Фокус”.
С пускането на линията до Летището и до Бизнеспарка, тъй като се увеличават и пътниците, натоварването ще бъде по-голямо. Двойно по-голям ще бъде интервалът на влаковете към Летището и Бизнеспарка, тъй като ще пътуват през един. В момента минималния интервал в пиковите часове е 3,5 минути между влаковете, като на едната линия е по-голям, а на другата е по-малък, уточни Братоев.
Той посочи, че 2,5 минути интервал между влаковете на метрото е съизмерим с големите метрополитени. При разширението на Лондонското метро интервалът е около 2 минути.
„С новите метровлакове е възможно по-безопасно пътуване, по-удобно пътуване на пътниците, защото те са обезшумени. Най-важното е, че се осигурява допълнителен подвижен състав за метрото. С всяко увеличаване на броя на линиите на метрото се увеличава и нуждата от подвижен състав. До момента ние имахме 42 влака, а сега стават 52 влака, което гарантира снабдяването на цялостната линия от Летището до Бизнеспарка в „Младост”, с необходимия подвижен състав”, каза Братоев.
Новите модели на влаковете са кооперирано производство с японската фирма „Хитачи”, която произвежда цялата силова електроника, двигателите и всичките необходими устройства, които гарантират и икономичността им, защото при движение по инерция или в спирачен режим, двигателите на влака стават генератори на ток, т.е. те произвеждат ток и го връщат обратно в системата, добави Братоев.
Процесът за подмяна на превозните средства в градския транспорт в Столична община е приоритет за следващата година. Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на инспекцията. Столична община инвестира близо 41 млн. евро, за да облекчи ситуацията с движението, когато бъдат пуснати новите участъци от метрото до Аерогарата и Бизнеспарка. „Новите метровлакове са с 80% безвъзмездно финансиране по ОП „Околна среда”. Това е един проект, който реализирахме много бързо, в рамките само на една година, малко повече със започването на процедура, провеждане и доставка. Това беше важно, за да помогнем на ОП "Околна среда" за усвояване на средствата”, каза Фандъкова.
Пет от влаковете вече са готови за движение, а останалите пет ще са готови до Нова година. От следващата година, когато ще бъдат пуснати и новите линии, ще може да се движат новите влакове. По този начин ще се намали интервалът на преминаване на влаковете. „Много сме благодарни на Министерството на околната среда и водите. Със съвместна работа, и много усилия, направихме така, че да можем да усвоим тези средства по програмата, предназначена за София, и тя да има 10 нови влака. Проектът започна, още по времето на правителството на Борисов, и продължи и сега, със същото темпо, за да имаме влаковете които пристигнаха. Започват да пристигат и новите трамваи, ще продължат да пристигат новите тролеи, очакваме само приключване на процедурата за новите автобуси.
Tweet |
|