АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
МЕТРО прави 9 центъра за родни плодове & зеленчуци
Министърът на земеделието и храните Десислава Танева и главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен представиха програма, която ще улесни достъпа на българските фермери до търговската мрежа. Министър Танева заяви, че програмата е продължение на кампанията „Подкрепяме българското“, по време на която земеделските производители в страната са повдигнали въпроса за отношението на търговските вериги към фермерите. „Веднага стартирахме преговорите с веригите, като основната цел е да бъде улеснен достъпът на българските фермери до търговската мрежа. „МЕТРО“ беше първата, с която постигнахме резултат , който е с взаимен интерес“, подчерта Десислава Танева и допълни, че разговорите с останалите вериги продължават.
Тя обясни, че чрез инициативата българските производители на плодове и зеленчуци ще могат директно да договарят и предлагат продукцията си в деветте регионални търговски центрове на веригата в страната. Танева съобщи, че веригата започва веднага и срещи с фермерите. Тя бе категорична, че политиките за подкрепа и реализирането на тази програма ще позволяват да бъде запазен устойчивият растеж и да се гарантира по-добро място на българския земеделски производител в агрохранителната верига.
Десислава Танева припомни и рекордните ръстове, които секторът отчита през последните две години. „За 2015 г. отчитаме ръст с 20 % при плодовете и с 18 % при зеленчуците", добави тя. По думите й, се отчита и ръст при производството на семена. „По данни на Института по зеленчукови култури „Марица“ към Селскостопанската академия, за последната година съотношението на произвежданите семена от български сортове растения и чужди е 50 на 50, а преди две годините е било от 80 на 20 в полза на чуждите семена“, добави още Танева. Тя посочи, че тенденцията за следващата година е българските сортове да имат по- голяма част от структурата на произвежданите семена. По думите й, най-голям интерес по отношение на заявките за семена са регистрирани за българския домат „Розово сърце“, „Куртова капия“ и други сортове български пипер.
От своя страна главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен представи и разясни кампанията, която търговската верига ще проведе. "Ще се съсредоточим върху автентичните български продукти и семена, ще ги издигнем и ще им дадем нов живот. Предвиждаме да започнем обучение на нашите служители, като по този начин ще дадем възможност на ресторантьорския бизнес да предлагат тези продукти", обясни Йенисен. Той отбеляза, че с помощта на министър Танева, търговската верига вече разполага с база данни за местните производители, техните сдружения и асоциации. „Ние ще осигурим равни възможности за всички производители. От тях зависи дали ще решат да прилагат стандартите и дали ще бъдат отдадени да произвеждат по този висококачествен начин", добави Атила Йенисен. Компанията подготвя асортимент от 128 български плодове и зеленчуци, които ще бъдат директно закупувани от местните производители. МЕТРО България ще осигури транспорт, логистика и амбалаж на земеделците. „България е надарена с невероятна природа. Ето защо ние ще разчитаме на автентични местни сортове, а не на хибридни семена, за да запазим плодородната българска почва.“, каза Атила Йенисен.
По думите му, тази програма ще даде възможност на производителите да имат постоянен устойчив бизнес, а тези, които са най-успешни ще имат възможност да представят своите продукти на международната сцена. Инициативата ще стартира през месец май 2017 г. Търговската верига вече има договор с Института по зеленчукови култури „Марица“ за възобновяване на производството на български семена.
Tweet |
|